Dit is je keuze:

HBO Bachelor Logopedie - Virtual Classroom



Terug
Algemeen
Introductie
Heb jij interesse in verbale en non-verbale communicatie? Verdiep je je graag in de menselijke anatomie? Vind je het leuk om volwassenen of kinderen te helpen bij problemen met bijvoorbeeld spreken, slikken of stemgebruik? Dan is deze opleiding geschikt voor jou. Bij ons haal je op een efficiënte en flexibele manier het diploma Bachelor Opleiding voor Logopedie.
Na het afronden van deze Bachelor kun je als logopedist een eigen praktijk starten of in loondienst bij een praktijkhouder. Je kunt bijvoorbeeld aan de slag bij een logopediepraktijk, een ziekenhuis, verpleeghuis, revalidatiecentrum of op een school voor speciaal onderwijs.
Omschrijving
In de Virtual Classroom wordt de klasruimte digitaal nagebootst en volg je live les via de computer. De lessen zijn klassikaal en interactief, waardoor de les niet heel anders is dan normaal. Je kunt tijdens de les direct vragen stellen aan de docent, werken aan opdrachten en discussiëren met medestudenten. Op deze manier kun je veilig vanuit huis studeren. Het enige dat je nodig hebt is een werkende internetverbinding. Je ontvangt duidelijke instructies over het inloggen en het gebruik en er is technische ondersteuning mochten er problemen zijn.
Communicatie is onmisbaar in elke maatschappij. Maar voor mensen die problemen hebben met taal, spraak, stemgebruik, slikken of gehoor, is communiceren vaak lastig. Als logopedist bied je ondersteuning aan deze personen. Dit doe je met behulp van zorg, training en advies. Je ontwikkelt tijdens deze HBO Bachelor Logopedie alle kennis en vaardigheden om zelfstandig als erkend en deskundig logopedist te werken. Je wordt opgeleid tot volledig Bachelor en je hebt een ruime keuze uit specialisatierichtingen.
Opleidingskenmerk(en)
HBO Bachelor
Leerdoel(en)
De Bachelor Opleiding voor Logopedie is ontwikkeld voor werkenden. De opleiding bestaat uit 3 fases en een afstudeerfase. Per fase volg je meerdere modules. Jouw opleiding wordt op maat gemaakt, waarbij jouw vooropleiding en werkervaring bepalen hoe snel je de opleiding kunt doorlopen. Tijdens je gehele studie heb je een studiebegeleider voor alles waar je tijdens je opleiding tegenaan loopt.
Toelating
Je kunt deze HBO Bachelor volgen als je in het bezit bent van een diploma HAVO, VWO of MBO-niveau 4. Indien je niet in het bezit bent van een van deze diploma’s, kun je ook instromen met een 21+ toets. Zie Toelichting HBO Bachelor voor meer informatie.
Programma
Rooster
36 maanden
Leerplan
In de eerste fase leg je de basis voor je studie Bachelor Opleiding voor Logopedie. Wat je in deze eerste fase leert is herkenbaar, waardoor je het meteen in je werk kunt toepassen. In de tweede fase ga je verder de diepte in. In de derde fase kies je een keuzeprogramma over een onderwerp dat je interesseert. Je hebt keuze uit veel verschillende richtingen waarmee je je opleiding voor een deel inricht naar eigen wens. Je afstudeeropdracht bestaat uit een onderbouwd advies dat bruikbaar is binnen je beroepspraktijk.
Fase 1- Taal- en taalontwikkelingsstoornissen 8 EC
(6 bijeenkomsten)
- Taalontwikkeling
- Stoornissen in de taalontwikkeling
- Meertaligheid
- Onderzoek op het gebied van taal en taalontwikkeling
- Anamnese gericht op taal
- Diagnostiek bij taalontwikkeling en meertaligheid
- Richtlijn Taalontwikkelingsstoornis (TOS)
- Spraak en spraakstoornissen 8 EC
(6 bijeenkomsten)
- Anatomie van de spraakorganen
- Spraakontwikkeling
- Spraakklanken
- De relatie tussen spraak en gehoor
- Articulatiestoornissen
- Stotteren en broddelen
- Dysartrie
- Anamnese gericht op spraak
- Anamnese bij stotteren
- Stem en stemstoornissen 8 EC
(6 bijeenkomsten)
- Anatomie en fysiologie van de stem
- Werking van de normale stem
- Stemstoornissen
- Anamnese gericht op stem
- Kenmerken van de stem bij verschillende stoornissen
- Het beoordelen van stemkwaliteit
- Stemhygiëne
- Neurologische stoornissen 8 EC
(6 bijeenkomsten)
- Afasie
- Dysartrie
- Dysfagie
- Neurologie en logopedie
- Professionele vaardigheden
- Gezondheidsbevordering en preventie 8 EC
(4 bijeenkomsten)
- Gezondheid en gedrag
- Lage gezondheidsvaardigheden
- Therapietrouw (compliance)
- Interventieontwikkeling en voorlichting
- Theorieën en methodieken van gedragsverandering
- Gesprekstechnieken
- Evidence-based practice
- Reflectieve professional 6 EC
(2 bijeenkomsten)
- Transformatie van de zorg
- Kansen en bedreigingen voor zorgorganisaties
- Het concept van stakeholders
- Onderzoekend vermogen 8 EC
- Praktijkprogramma 6 EC
- Diagnostiek en behandeling taal 8 EC
(6 bijeenkomsten)
- Diagnostiek van de taal
- Behandeling van taalontwikkelingsstoornissen
- Onderzoek en behandeling van taalontwikkelingsstoornissen
- Taaltherapieën
- Het maken van een behandelplan voor kinderen met taalontwikkelingsstoornissen
- Meertaligheid
- Diagnostiek en behandeling spraak 8 EC
(6 bijeenkomsten)
- Diagnostiek van spraak
- Behandeling van spraakontwikkelingsstoornissen
- Onderzoek en behandeling van kinderen
- Evidence-based handelen
- Reflecteren op eigen logopedisch handelen
- De omgeving van een kind met een spraakstoornis stimuleren en adviseren
- Diagnostiek en behandeling stem 8 EC
(6 bijeenkomsten)
- Stem, stemstoornissen en eigen stem en uitspraak
- Beoordelen van stemkwaliteit en stemonderzoek
- Stemtherapieën: welke zijn er?
- Wanneer gebruik je welke therapie?
- Stemtherapieën: instrueren, observeren en begeleiden van de cliënt
- Het maken van een behandelplan bij stemklachten
- Het adviesgesprek bij stemklachten en evalueren van eigen handelen
- Diagnostiek en behandeling afasie, dysartrie en dysfagie 12 EC
(6 bijeenkomsten)
- Het ontstaan en verloop van afasie, dysartrie en dysfagie
- Afasie: herstel en revalidatie
- Diagnostiek van afasie, apraxie, dysartrie en dysfagie: onderzoek afnemen
- Behandeling van afasie, dysartrie en dysfagie
- Oorzaak en gevolgen van neurologische aandoeningen
- Neurologische basiskennis over de anatomie en fysiologie van het slikken
- Therapeutisch handelen en communiceren 8 EC
(4 bijeenkomsten)
- Het effect van communicatietechnieken
- Communiceren met cliënten
- Rechten en plichten van cliënten en therapeuten
- Methodologische besluitvorming bij ethische dilemma's
- Goed zorgverlenerschap
- Financiën en therapeutisch handelen
- Grenzen verkennen en bewaken
- Interprofessioneel innoveren 6 EC
(2 bijeenkomsten)
- Kenmerken en de betekenis van innovatie
- Ontwikkeling van innovaties
- Onderscheid innovatie, vernieuwing en implementatie
- Onderzoekend vermogen 4 EC
- Praktijkprogramma 6 EC
- Gehoor en gehoorstoornissen 8 EC
(6 bijeenkomsten)
- Werking van het gehoor, waarnemen van geluid
- Geluid als basis van communicatie
- Gehooronderzoek
- Wereld van doven en slechthorenden
- Revalidatie van het gehoor
- De rol van de logopedist
- Gehoormeting
- Professionele (para)medische dienstverlening 8 EC
(6 bijeenkomsten)
- De ondernemende paramedicus
- Trends en ontwikkelingen in de zorg
- Value-based healthcare en populatiegerichte zorg
- Projectgericht samenwerken
- Financiële en juridische kaders
- Kwaliteitszorg
- Ethiek en moreel beraad
- Professionaliteit en integriteit
- Multidisciplinaire samenwerking
- Keuzeprogramma HBO Bachelor Logopedie 24 EC
- Neurorevalidatie
- Ondernemerschap
- Kernprogramma Zorgmanagement
- Paramedische kwaliteitsbevordering 6 EC
(2 bijeenkomsten)
- Bruikbare theoretische modellen over innovatie
- Toepassing van theoretische modellen over innovatie
- Innovatiewaarde van concrete zorgvernieuwingen
- Onderzoekend vermogen 8 EC
- Praktijkprogramma 6 EC
- Afstudeeropdracht 20 EC
- Praktijkprogramma 20 EC
- Stage 20 EC
Diploma
Diploma
Kostenoverzicht
Algemeen
Introductie
Heb jij interesse in verbale en non-verbale communicatie? Verdiep je je graag in de menselijke anatomie? Vind je het leuk om volwassenen of kinderen te helpen bij problemen met bijvoorbeeld spreken, slikken of stemgebruik? Dan is deze opleiding geschikt voor jou. Bij ons haal je op een efficiënte en flexibele manier het diploma Bachelor Opleiding voor Logopedie.
Na het afronden van deze Bachelor kun je als logopedist een eigen praktijk starten of in loondienst bij een praktijkhouder. Je kunt bijvoorbeeld aan de slag bij een logopediepraktijk, een ziekenhuis, verpleeghuis, revalidatiecentrum of op een school voor speciaal onderwijs.
Omschrijving
In de Virtual Classroom wordt de klasruimte digitaal nagebootst en volg je live les via de computer. De lessen zijn klassikaal en interactief, waardoor de les niet heel anders is dan normaal. Je kunt tijdens de les direct vragen stellen aan de docent, werken aan opdrachten en discussiëren met medestudenten. Op deze manier kun je veilig vanuit huis studeren. Het enige dat je nodig hebt is een werkende internetverbinding. Je ontvangt duidelijke instructies over het inloggen en het gebruik en er is technische ondersteuning mochten er problemen zijn.
Communicatie is onmisbaar in elke maatschappij. Maar voor mensen die problemen hebben met taal, spraak, stemgebruik, slikken of gehoor, is communiceren vaak lastig. Als logopedist bied je ondersteuning aan deze personen. Dit doe je met behulp van zorg, training en advies. Je ontwikkelt tijdens deze HBO Bachelor Logopedie alle kennis en vaardigheden om zelfstandig als erkend en deskundig logopedist te werken. Je wordt opgeleid tot volledig Bachelor en je hebt een ruime keuze uit specialisatierichtingen.
Opleidingskenmerk(en)
HBO Bachelor
Leerdoel(en)
De Bachelor Opleiding voor Logopedie is ontwikkeld voor werkenden. De opleiding bestaat uit 3 fases en een afstudeerfase. Per fase volg je meerdere modules. Jouw opleiding wordt op maat gemaakt, waarbij jouw vooropleiding en werkervaring bepalen hoe snel je de opleiding kunt doorlopen. Tijdens je gehele studie heb je een studiebegeleider voor alles waar je tijdens je opleiding tegenaan loopt.
Toelating
Je kunt deze HBO Bachelor volgen als je in het bezit bent van een diploma HAVO, VWO of MBO-niveau 4. Indien je niet in het bezit bent van een van deze diploma’s, kun je ook instromen met een 21+ toets. Zie Toelichting HBO Bachelor voor meer informatie.
Programma
Rooster
36 maanden
Leerplan
In de eerste fase leg je de basis voor je studie Bachelor Opleiding voor Logopedie. Wat je in deze eerste fase leert is herkenbaar, waardoor je het meteen in je werk kunt toepassen. In de tweede fase ga je verder de diepte in. In de derde fase kies je een keuzeprogramma over een onderwerp dat je interesseert. Je hebt keuze uit veel verschillende richtingen waarmee je je opleiding voor een deel inricht naar eigen wens. Je afstudeeropdracht bestaat uit een onderbouwd advies dat bruikbaar is binnen je beroepspraktijk.
Fase 1- Taal- en taalontwikkelingsstoornissen 8 EC
(6 bijeenkomsten)
- Taalontwikkeling
- Stoornissen in de taalontwikkeling
- Meertaligheid
- Onderzoek op het gebied van taal en taalontwikkeling
- Anamnese gericht op taal
- Diagnostiek bij taalontwikkeling en meertaligheid
- Richtlijn Taalontwikkelingsstoornis (TOS)
- Spraak en spraakstoornissen 8 EC
(6 bijeenkomsten)
- Anatomie van de spraakorganen
- Spraakontwikkeling
- Spraakklanken
- De relatie tussen spraak en gehoor
- Articulatiestoornissen
- Stotteren en broddelen
- Dysartrie
- Anamnese gericht op spraak
- Anamnese bij stotteren
- Stem en stemstoornissen 8 EC
(6 bijeenkomsten)
- Anatomie en fysiologie van de stem
- Werking van de normale stem
- Stemstoornissen
- Anamnese gericht op stem
- Kenmerken van de stem bij verschillende stoornissen
- Het beoordelen van stemkwaliteit
- Stemhygiëne
- Neurologische stoornissen 8 EC
(6 bijeenkomsten)
- Afasie
- Dysartrie
- Dysfagie
- Neurologie en logopedie
- Professionele vaardigheden
- Gezondheidsbevordering en preventie 8 EC
(4 bijeenkomsten)
- Gezondheid en gedrag
- Lage gezondheidsvaardigheden
- Therapietrouw (compliance)
- Interventieontwikkeling en voorlichting
- Theorieën en methodieken van gedragsverandering
- Gesprekstechnieken
- Evidence-based practice
- Reflectieve professional 6 EC
(2 bijeenkomsten)
- Transformatie van de zorg
- Kansen en bedreigingen voor zorgorganisaties
- Het concept van stakeholders
- Onderzoekend vermogen 8 EC
- Praktijkprogramma 6 EC
- Diagnostiek en behandeling taal 8 EC
(6 bijeenkomsten)
- Diagnostiek van de taal
- Behandeling van taalontwikkelingsstoornissen
- Onderzoek en behandeling van taalontwikkelingsstoornissen
- Taaltherapieën
- Het maken van een behandelplan voor kinderen met taalontwikkelingsstoornissen
- Meertaligheid
- Diagnostiek en behandeling spraak 8 EC
(6 bijeenkomsten)
- Diagnostiek van spraak
- Behandeling van spraakontwikkelingsstoornissen
- Onderzoek en behandeling van kinderen
- Evidence-based handelen
- Reflecteren op eigen logopedisch handelen
- De omgeving van een kind met een spraakstoornis stimuleren en adviseren
- Diagnostiek en behandeling stem 8 EC
(6 bijeenkomsten)
- Stem, stemstoornissen en eigen stem en uitspraak
- Beoordelen van stemkwaliteit en stemonderzoek
- Stemtherapieën: welke zijn er?
- Wanneer gebruik je welke therapie?
- Stemtherapieën: instrueren, observeren en begeleiden van de cliënt
- Het maken van een behandelplan bij stemklachten
- Het adviesgesprek bij stemklachten en evalueren van eigen handelen
- Diagnostiek en behandeling afasie, dysartrie en dysfagie 12 EC
(6 bijeenkomsten)
- Het ontstaan en verloop van afasie, dysartrie en dysfagie
- Afasie: herstel en revalidatie
- Diagnostiek van afasie, apraxie, dysartrie en dysfagie: onderzoek afnemen
- Behandeling van afasie, dysartrie en dysfagie
- Oorzaak en gevolgen van neurologische aandoeningen
- Neurologische basiskennis over de anatomie en fysiologie van het slikken
- Therapeutisch handelen en communiceren 8 EC
(4 bijeenkomsten)
- Het effect van communicatietechnieken
- Communiceren met cliënten
- Rechten en plichten van cliënten en therapeuten
- Methodologische besluitvorming bij ethische dilemma's
- Goed zorgverlenerschap
- Financiën en therapeutisch handelen
- Grenzen verkennen en bewaken
- Interprofessioneel innoveren 6 EC
(2 bijeenkomsten)
- Kenmerken en de betekenis van innovatie
- Ontwikkeling van innovaties
- Onderscheid innovatie, vernieuwing en implementatie
- Onderzoekend vermogen 4 EC
- Praktijkprogramma 6 EC
- Gehoor en gehoorstoornissen 8 EC
(6 bijeenkomsten)
- Werking van het gehoor, waarnemen van geluid
- Geluid als basis van communicatie
- Gehooronderzoek
- Wereld van doven en slechthorenden
- Revalidatie van het gehoor
- De rol van de logopedist
- Gehoormeting
- Professionele (para)medische dienstverlening 8 EC
(6 bijeenkomsten)
- De ondernemende paramedicus
- Trends en ontwikkelingen in de zorg
- Value-based healthcare en populatiegerichte zorg
- Projectgericht samenwerken
- Financiële en juridische kaders
- Kwaliteitszorg
- Ethiek en moreel beraad
- Professionaliteit en integriteit
- Multidisciplinaire samenwerking
- Keuzeprogramma HBO Bachelor Logopedie 24 EC
- Neurorevalidatie
- Ondernemerschap
- Kernprogramma Zorgmanagement
- Paramedische kwaliteitsbevordering 6 EC
(2 bijeenkomsten)
- Bruikbare theoretische modellen over innovatie
- Toepassing van theoretische modellen over innovatie
- Innovatiewaarde van concrete zorgvernieuwingen
- Onderzoekend vermogen 8 EC
- Praktijkprogramma 6 EC
- Afstudeeropdracht 20 EC
- Praktijkprogramma 20 EC
- Stage 20 EC
Diploma
Diploma
Kostenoverzicht
Kostenoverzicht


Kies je startdatum:
Dit is je keuze:
HBO Bachelor Logopedie - Virtual Classroom
wijzig
Di. 19 sept. 2023
Virtual ClassroomPlanning
Er is geen planning bekend bij Opleiding.nl
> Toon meer (0)
Dit is je keuze:
HBO Bachelor Logopedie - Virtual Classroom
wijzig
Ma. 2 okt. 2023
Virtual ClassroomPlanning
Er is geen planning bekend bij Opleiding.nl
> Toon meer (0)
Dit is je keuze:
HBO Bachelor Logopedie - Virtual Classroom
wijzig
Za. 7 okt. 2023
Virtual ClassroomPlanning
Er is geen planning bekend bij Opleiding.nl
> Toon meer (0)
Kostenoverzicht

Terug
Download PDF



Ja, stuur mij een PDF
Stuur mij een PDF
Ontvang eenmalig een pdf per e-mail met de actuele opleidingsinformatie van‘HBO Bachelor Logopedie - Virtual Classroom’.

Download PDF
Check je mail!

Je hebt een mail ontvangen!
Kijk in je mailprogramma of je mail van ons hebt ontvangen.
Het kan een minuut duren!


Filter startdata op:
Leslocatie
Maand:

Terug
Bevestiging




Sla je favoriet op
Ontvang eenmalig een e-mail met de link naar de opleidingsinformatie van‘HBO Bachelor Logopedie - Virtual Classroom’ per e-mail.

Favorite
Check je mail!

Je hebt een mail ontvangen!
Kijk in je mailprogramma of je mail van ons hebt ontvangen.
Het kan een minuut duren!
STAP-budget
Waarom je er snel bij moet zijn
Er zijn 5 tijdvakken dit jaar waarop telkens een deel van het STAP-budget vrijkomt. Er is per tijdvak ruimte voor zo’n 40.000 aanvragen. Op= op!
Dit is je keuze:
HBO Bachelor Logopedie - Virtual Classroom
Dit is je keuze:

HBO Bachelor Logopedie - Virtual Classroom


Terug
Download PDF



Ja, stuur mij een PDF
Stuur mij een PDF
Ontvang eenmalig een pdf per e-mail met de actuele opleidingsinformatie van‘HBO Bachelor Logopedie - Virtual Classroom’.

Download PDF
Check je mail!

Je hebt een mail ontvangen!
Kijk in je mailprogramma of je mail van ons hebt ontvangen.
Het kan een minuut duren!

Terug
Bevestiging




Sla je favoriet op
Ontvang eenmalig een e-mail met de link naar de opleidingsinformatie van‘HBO Bachelor Logopedie - Virtual Classroom’ per e-mail.

Favorite
Check je mail!

Je hebt een mail ontvangen!
Kijk in je mailprogramma of je mail van ons hebt ontvangen.
Het kan een minuut duren!
Terug

Filter startdata op:
Leslocatie
Maand:
Algemeen

Introductie
Heb jij interesse in verbale en non-verbale communicatie? Verdiep je je graag in de menselijke anatomie? Vind je het leuk om volwassenen of kinderen te helpen bij problemen met bijvoorbeeld spreken, slikken of stemgebruik? Dan is deze opleiding geschikt voor jou. Bij ons haal je op een efficiënte en flexibele manier het diploma Bachelor Opleiding voor Logopedie.
Na het afronden van deze Bachelor kun je als logopedist een eigen praktijk starten of in loondienst bij een praktijkhouder. Je kunt bijvoorbeeld aan de slag bij een logopediepraktijk, een ziekenhuis, verpleeghuis, revalidatiecentrum of op een school voor speciaal onderwijs.
Omschrijving
In de Virtual Classroom wordt de klasruimte digitaal nagebootst en volg je live les via de computer. De lessen zijn klassikaal en interactief, waardoor de les niet heel anders is dan normaal. Je kunt tijdens de les direct vragen stellen aan de docent, werken aan opdrachten en discussiëren met medestudenten. Op deze manier kun je veilig vanuit huis studeren. Het enige dat je nodig hebt is een werkende internetverbinding. Je ontvangt duidelijke instructies over het inloggen en het gebruik en er is technische ondersteuning mochten er problemen zijn.
Communicatie is onmisbaar in elke maatschappij. Maar voor mensen die problemen hebben met taal, spraak, stemgebruik, slikken of gehoor, is communiceren vaak lastig. Als logopedist bied je ondersteuning aan deze personen. Dit doe je met behulp van zorg, training en advies. Je ontwikkelt tijdens deze HBO Bachelor Logopedie alle kennis en vaardigheden om zelfstandig als erkend en deskundig logopedist te werken. Je wordt opgeleid tot volledig Bachelor en je hebt een ruime keuze uit specialisatierichtingen.
Opleidingskenmerk(en)
HBO Bachelor
Leerdoel(en)
De Bachelor Opleiding voor Logopedie is ontwikkeld voor werkenden. De opleiding bestaat uit 3 fases en een afstudeerfase. Per fase volg je meerdere modules. Jouw opleiding wordt op maat gemaakt, waarbij jouw vooropleiding en werkervaring bepalen hoe snel je de opleiding kunt doorlopen. Tijdens je gehele studie heb je een studiebegeleider voor alles waar je tijdens je opleiding tegenaan loopt.
Toelating
Je kunt deze HBO Bachelor volgen als je in het bezit bent van een diploma HAVO, VWO of MBO-niveau 4. Indien je niet in het bezit bent van een van deze diploma’s, kun je ook instromen met een 21+ toets. Zie Toelichting HBO Bachelor voor meer informatie.
Programma

Rooster
36 maanden
Leerplan
In de eerste fase leg je de basis voor je studie Bachelor Opleiding voor Logopedie. Wat je in deze eerste fase leert is herkenbaar, waardoor je het meteen in je werk kunt toepassen. In de tweede fase ga je verder de diepte in. In de derde fase kies je een keuzeprogramma over een onderwerp dat je interesseert. Je hebt keuze uit veel verschillende richtingen waarmee je je opleiding voor een deel inricht naar eigen wens. Je afstudeeropdracht bestaat uit een onderbouwd advies dat bruikbaar is binnen je beroepspraktijk.
Fase 1- Taal- en taalontwikkelingsstoornissen 8 EC
(6 bijeenkomsten)
- Taalontwikkeling
- Stoornissen in de taalontwikkeling
- Meertaligheid
- Onderzoek op het gebied van taal en taalontwikkeling
- Anamnese gericht op taal
- Diagnostiek bij taalontwikkeling en meertaligheid
- Richtlijn Taalontwikkelingsstoornis (TOS)
- Spraak en spraakstoornissen 8 EC
(6 bijeenkomsten)
- Anatomie van de spraakorganen
- Spraakontwikkeling
- Spraakklanken
- De relatie tussen spraak en gehoor
- Articulatiestoornissen
- Stotteren en broddelen
- Dysartrie
- Anamnese gericht op spraak
- Anamnese bij stotteren
- Stem en stemstoornissen 8 EC
(6 bijeenkomsten)
- Anatomie en fysiologie van de stem
- Werking van de normale stem
- Stemstoornissen
- Anamnese gericht op stem
- Kenmerken van de stem bij verschillende stoornissen
- Het beoordelen van stemkwaliteit
- Stemhygiëne
- Neurologische stoornissen 8 EC
(6 bijeenkomsten)
- Afasie
- Dysartrie
- Dysfagie
- Neurologie en logopedie
- Professionele vaardigheden
- Gezondheidsbevordering en preventie 8 EC
(4 bijeenkomsten)
- Gezondheid en gedrag
- Lage gezondheidsvaardigheden
- Therapietrouw (compliance)
- Interventieontwikkeling en voorlichting
- Theorieën en methodieken van gedragsverandering
- Gesprekstechnieken
- Evidence-based practice
- Reflectieve professional 6 EC
(2 bijeenkomsten)
- Transformatie van de zorg
- Kansen en bedreigingen voor zorgorganisaties
- Het concept van stakeholders
- Onderzoekend vermogen 8 EC
- Praktijkprogramma 6 EC
- Diagnostiek en behandeling taal 8 EC
(6 bijeenkomsten)
- Diagnostiek van de taal
- Behandeling van taalontwikkelingsstoornissen
- Onderzoek en behandeling van taalontwikkelingsstoornissen
- Taaltherapieën
- Het maken van een behandelplan voor kinderen met taalontwikkelingsstoornissen
- Meertaligheid
- Diagnostiek en behandeling spraak 8 EC
(6 bijeenkomsten)
- Diagnostiek van spraak
- Behandeling van spraakontwikkelingsstoornissen
- Onderzoek en behandeling van kinderen
- Evidence-based handelen
- Reflecteren op eigen logopedisch handelen
- De omgeving van een kind met een spraakstoornis stimuleren en adviseren
- Diagnostiek en behandeling stem 8 EC
(6 bijeenkomsten)
- Stem, stemstoornissen en eigen stem en uitspraak
- Beoordelen van stemkwaliteit en stemonderzoek
- Stemtherapieën: welke zijn er?
- Wanneer gebruik je welke therapie?
- Stemtherapieën: instrueren, observeren en begeleiden van de cliënt
- Het maken van een behandelplan bij stemklachten
- Het adviesgesprek bij stemklachten en evalueren van eigen handelen
- Diagnostiek en behandeling afasie, dysartrie en dysfagie 12 EC
(6 bijeenkomsten)
- Het ontstaan en verloop van afasie, dysartrie en dysfagie
- Afasie: herstel en revalidatie
- Diagnostiek van afasie, apraxie, dysartrie en dysfagie: onderzoek afnemen
- Behandeling van afasie, dysartrie en dysfagie
- Oorzaak en gevolgen van neurologische aandoeningen
- Neurologische basiskennis over de anatomie en fysiologie van het slikken
- Therapeutisch handelen en communiceren 8 EC
(4 bijeenkomsten)
- Het effect van communicatietechnieken
- Communiceren met cliënten
- Rechten en plichten van cliënten en therapeuten
- Methodologische besluitvorming bij ethische dilemma's
- Goed zorgverlenerschap
- Financiën en therapeutisch handelen
- Grenzen verkennen en bewaken
- Interprofessioneel innoveren 6 EC
(2 bijeenkomsten)
- Kenmerken en de betekenis van innovatie
- Ontwikkeling van innovaties
- Onderscheid innovatie, vernieuwing en implementatie
- Onderzoekend vermogen 4 EC
- Praktijkprogramma 6 EC
- Gehoor en gehoorstoornissen 8 EC
(6 bijeenkomsten)
- Werking van het gehoor, waarnemen van geluid
- Geluid als basis van communicatie
- Gehooronderzoek
- Wereld van doven en slechthorenden
- Revalidatie van het gehoor
- De rol van de logopedist
- Gehoormeting
- Professionele (para)medische dienstverlening 8 EC
(6 bijeenkomsten)
- De ondernemende paramedicus
- Trends en ontwikkelingen in de zorg
- Value-based healthcare en populatiegerichte zorg
- Projectgericht samenwerken
- Financiële en juridische kaders
- Kwaliteitszorg
- Ethiek en moreel beraad
- Professionaliteit en integriteit
- Multidisciplinaire samenwerking
- Keuzeprogramma HBO Bachelor Logopedie 24 EC
- Neurorevalidatie
- Ondernemerschap
- Kernprogramma Zorgmanagement
- Paramedische kwaliteitsbevordering 6 EC
(2 bijeenkomsten)
- Bruikbare theoretische modellen over innovatie
- Toepassing van theoretische modellen over innovatie
- Innovatiewaarde van concrete zorgvernieuwingen
- Onderzoekend vermogen 8 EC
- Praktijkprogramma 6 EC
- Afstudeeropdracht 20 EC
- Praktijkprogramma 20 EC
- Stage 20 EC
Diploma

Diploma
Kostenoverzicht

Startdatum

Di. 19 sept. 2023, Virtual Classroom
Ma. 2 okt. 2023, Virtual Classroom
Za. 7 okt. 2023, Virtual Classroom
Planning
Er is geen planning bekend bij Opleiding.nl
> Toon meer (0)
Er is geen planning bekend bij Opleiding.nl
> Toon meer (0)
Er is geen planning bekend bij Opleiding.nl
> Toon meer (0)
Kostenoverzicht
Prijs incl. BTW, na aftrek STAP-budget
€ 20123,85
Di. 19 sept. 2023, Virtual Classroom
(Dag)deel: Avond (planning kan afwijken)
> kies dezeMa. 2 okt. 2023, Virtual Classroom
(Dag)deel: Dag (planning kan afwijken)
> kies dezeZa. 7 okt. 2023, Virtual Classroom
(Dag)deel: Dag (planning kan afwijken)
> kies dezeHeb je vragen over deze scholing met STAP-budget?
Mail met stapcoach@opleiding.nl of bekijk onze veelgestelde vragen.