Ja, stuur me STAP-alerts

Ontvang nieuws over STAP en de STAP-aanvraag mogelijkheden per e-mail. Afmelden kan altijd, met één klik.

Oeps. Vul een juiste naam in

Oeps. Vul een juist e-mailadres in

Dit e-mailadres is al geregistreerd
Ontvang berichten en het laatste nieuws over STAP per e-mail

Dit is je keuze:

HBO Bachelor Logopedie - Virtual Classroom

HBO Bachelor
Virtueel Klassikaal
36maanden
Di. 19 sept. 2023 (of 3 andere opties )
Virtual Classroom (of 1 andere opties )
Pro Education
(-)
€ 20123,85
Originele prijs voor aftrek STAP: € 21123,85
Originele prijs voor aftrek STAP: € 21123,85
Algemeen
Programma
Diploma
Kostenoverzicht
HBO Bachelor
Virtueel Klassikaal
36maanden
Di. 19 sept. 2023 (of 2 andere opties)
Virtual Classroom
Pro Education
sra-like
Deze keuze bewaren? Klik op het hartje!
icon
return

Terug

close

Algemeen

Introductie

Heb jij interesse in verbale en non-verbale communicatie? Verdiep je je graag in de menselijke anatomie? Vind je het leuk om volwassenen of kinderen te helpen bij problemen met bijvoorbeeld spreken, slikken of stemgebruik? Dan is deze opleiding geschikt voor jou. Bij ons haal je op een efficiënte en flexibele manier het diploma Bachelor Opleiding voor Logopedie.

Na het afronden van deze Bachelor kun je als logopedist een eigen praktijk starten of in loondienst bij een praktijkhouder. Je kunt bijvoorbeeld aan de slag bij een logopediepraktijk, een ziekenhuis, verpleeghuis, revalidatiecentrum of op een school voor speciaal onderwijs.

Omschrijving

In de Virtual Classroom wordt de klasruimte digitaal nagebootst en volg je live les via de computer. De lessen zijn klassikaal en interactief, waardoor de les niet heel anders is dan normaal. Je kunt tijdens de les direct vragen stellen aan de docent, werken aan opdrachten en discussiëren met medestudenten. Op deze manier kun je veilig vanuit huis studeren. Het enige dat je nodig hebt is een werkende internetverbinding. Je ontvangt duidelijke instructies over het inloggen en het gebruik en er is technische ondersteuning mochten er problemen zijn.

Communicatie is onmisbaar in elke maatschappij. Maar voor mensen die problemen hebben met taal, spraak, stemgebruik, slikken of gehoor, is communiceren vaak lastig. Als logopedist bied je ondersteuning aan deze personen. Dit doe je met behulp van zorg, training en advies. Je ontwikkelt tijdens deze HBO Bachelor Logopedie alle kennis en vaardigheden om zelfstandig als erkend en deskundig logopedist te werken. Je wordt opgeleid tot volledig Bachelor en je hebt een ruime keuze uit specialisatierichtingen.

Opleidingskenmerk(en)

HBO Bachelor

Leerdoel(en)

De Bachelor Opleiding voor Logopedie is ontwikkeld voor werkenden. De opleiding bestaat uit 3 fases en een afstudeerfase. Per fase volg je meerdere modules. Jouw opleiding wordt op maat gemaakt, waarbij jouw vooropleiding en werkervaring bepalen hoe snel je de opleiding kunt doorlopen. Tijdens je gehele studie heb je een studiebegeleider voor alles waar je tijdens je opleiding tegenaan loopt.

Toelating

Je kunt deze HBO Bachelor volgen als je in het bezit bent van een diploma HAVO, VWO of MBO-niveau 4. Indien je niet in het bezit bent van een van deze diploma’s, kun je ook instromen met een 21+ toets. Zie Toelichting HBO Bachelor voor meer informatie.

Programma

Rooster

36 maanden

Leerplan

In de eerste fase leg je de basis voor je studie Bachelor Opleiding voor Logopedie. Wat je in deze eerste fase leert is herkenbaar, waardoor je het meteen in je werk kunt toepassen. In de tweede fase ga je verder de diepte in. In de derde fase kies je een keuzeprogramma over een onderwerp dat je interesseert. Je hebt keuze uit veel verschillende richtingen waarmee je je opleiding voor een deel inricht naar eigen wens. Je afstudeeropdracht bestaat uit een onderbouwd advies dat bruikbaar is binnen je beroepspraktijk.

Fase 1
  • Taal- en taalontwikkelingsstoornissen 8 EC

    (6 bijeenkomsten)

    • Taalontwikkeling
    • Stoornissen in de taalontwikkeling
    • Meertaligheid
    • Onderzoek op het gebied van taal en taalontwikkeling
    • Anamnese gericht op taal
    • Diagnostiek bij taalontwikkeling en meertaligheid
    • Richtlijn Taalontwikkelingsstoornis (TOS)
  • Spraak en spraakstoornissen 8 EC

    (6 bijeenkomsten)

    • Anatomie van de spraakorganen
    • Spraakontwikkeling
    • Spraakklanken
    • De relatie tussen spraak en gehoor
    • Articulatiestoornissen
    • Stotteren en broddelen
    • Dysartrie
    • Anamnese gericht op spraak
    • Anamnese bij stotteren
  • Stem en stemstoornissen 8 EC

    (6 bijeenkomsten)

    • Anatomie en fysiologie van de stem
    • Werking van de normale stem
    • Stemstoornissen
    • Anamnese gericht op stem
    • Kenmerken van de stem bij verschillende stoornissen
    • Het beoordelen van stemkwaliteit
    • Stemhygiëne
  • Neurologische stoornissen 8 EC

    (6 bijeenkomsten)

    • Afasie
    • Dysartrie
    • Dysfagie
    • Neurologie en logopedie
    • Professionele vaardigheden
  • Gezondheidsbevordering en preventie 8 EC

    (4 bijeenkomsten)

    • Gezondheid en gedrag
    • Lage gezondheidsvaardigheden
    • Therapietrouw (compliance)
    • Interventieontwikkeling en voorlichting
    • Theorieën en methodieken van gedragsverandering
    • Gesprekstechnieken
    • Evidence-based practice
  • Reflectieve professional 6 EC

    (2 bijeenkomsten)

    • Transformatie van de zorg
    • Kansen en bedreigingen voor zorgorganisaties
    • Het concept van stakeholders
  • Onderzoekend vermogen 8 EC
  • Praktijkprogramma 6 EC
Fase 2
  • Diagnostiek en behandeling taal 8 EC

    (6 bijeenkomsten)

    • Diagnostiek van de taal
    • Behandeling van taalontwikkelingsstoornissen
    • Onderzoek en behandeling van taalontwikkelingsstoornissen
    • Taaltherapieën
    • Het maken van een behandelplan voor kinderen met taalontwikkelingsstoornissen
    • Meertaligheid
  • Diagnostiek en behandeling spraak 8 EC

    (6 bijeenkomsten)

    • Diagnostiek van spraak
    • Behandeling van spraakontwikkelingsstoornissen
    • Onderzoek en behandeling van kinderen
    • Evidence-based handelen
    • Reflecteren op eigen logopedisch handelen
    • De omgeving van een kind met een spraakstoornis stimuleren en adviseren
  • Diagnostiek en behandeling stem 8 EC

    (6 bijeenkomsten)

    • Stem, stemstoornissen en eigen stem en uitspraak
    • Beoordelen van stemkwaliteit en ­stemonderzoek
    • Stemtherapieën: welke zijn er?
    • Wanneer gebruik je welke therapie?
    • Stemtherapieën: instrueren, observeren en begeleiden van de cliënt
    • Het maken van een behandelplan bij ­stemklachten
    • Het adviesgesprek bij stemklachten en ­evalueren van eigen handelen
  • Diagnostiek en behandeling afasie, dysartrie en dysfagie 12 EC

    (6 bijeenkomsten)

    • Het ontstaan en verloop van afasie, dysartrie en dysfagie
    • Afasie: herstel en revalidatie
    • Diagnostiek van afasie, apraxie, dysartrie en dysfagie: onderzoek afnemen
    • Behandeling van afasie, dysartrie en dysfagie
    • Oorzaak en gevolgen van neurologische aandoeningen
    • Neurologische basiskennis over de anatomie en fysiologie van het slikken
  • Therapeutisch handelen en communiceren 8 EC

    (4 bijeenkomsten)

    • Het effect van communicatietechnieken
    • Communiceren met cliënten
    • Rechten en plichten van cliënten en therapeuten
    • Methodologische besluitvorming bij ethische dilemma's
    • Goed zorgverlenerschap
    • Financiën en therapeutisch handelen
    • Grenzen verkennen en bewaken
  • Interprofessioneel innoveren 6 EC

    (2 bijeenkomsten)

    • Kenmerken en de betekenis van innovatie
    • Ontwikkeling van innovaties
    • Onderscheid innovatie, vernieuwing en implementatie
  • Onderzoekend vermogen 4 EC
  • Praktijkprogramma 6 EC
Fase 3
  • Gehoor en gehoorstoornissen 8 EC

    (6 bijeenkomsten)

    • Werking van het gehoor, waarnemen van geluid
    • Geluid als basis van communicatie
    • Gehooronderzoek
    • Wereld van doven en slechthorenden
    • Revalidatie van het gehoor
    • De rol van de logopedist
    • Gehoormeting
  • Professionele (para)medische dienstverlening 8 EC

    (6 bijeenkomsten)

    • De ondernemende paramedicus
    • Trends en ontwikkelingen in de zorg
    • Value-based healthcare en populatiegerichte zorg
    • Projectgericht samenwerken
    • Financiële en juridische kaders
    • Kwaliteitszorg
    • Ethiek en moreel beraad
    • Professionaliteit en integriteit
    • Multidisciplinaire samenwerking
  • Keuzeprogramma HBO Bachelor Logopedie 24 EC
    • Neurorevalidatie
    • Ondernemerschap
    • Kernprogramma Zorgmanagement
  • Paramedische kwaliteitsbevordering 6 EC

    (2 bijeenkomsten)

    • Bruikbare theoretische modellen over innovatie
    • Toepassing van theoretische modellen over innovatie
    • Innovatiewaarde van concrete zorgvernieuwingen
  • Onderzoekend vermogen 8 EC
  • Praktijkprogramma 6 EC
Afstudeerfase
  • Afstudeeropdracht 20 EC
  • Praktijkprogramma 20 EC
  • Stage 20 EC

Diploma

Diploma

Kostenoverzicht

Prijs incl. BTW, voor aftrek STAP-budget € 21123,85
Prijs incl. BTW, na aftrek STAP-budget € 20123,85
back Terug
close

Kies je startdatum:

Di. 19 sept. 2023, Virtual Classroom

(Dag)deel: Avond (planning kan afwijken)

> kies deze

Ma. 2 okt. 2023, Virtual Classroom

(Dag)deel: Dag (planning kan afwijken)

> kies deze

Za. 7 okt. 2023, Virtual Classroom

(Dag)deel: Dag (planning kan afwijken)

> kies deze

Kostenoverzicht

Prijs incl. BTW, voor aftrek STAP-budget € 21123,85
Prijs incl. BTW, na aftrek STAP-budget € 20123,85
return

Terug

Download PDF

close
close
pdf

Ja, stuur mij een PDF

Stuur mij een PDF

Ontvang eenmalig een pdf per e-mail met de actuele opleidingsinformatie van
HBO Bachelor Logopedie - Virtual Classroom’.

Oeps. Vul een juiste naam in

Oeps. Vul een juist e-mailadres in

De e-mail is geregistreerd
close Terug Filter startdata close

Filter startdata op:

Leslocatie

Maand:

return

Terug

close
close
close

Sla je favoriet op

Ontvang eenmalig een e-mail met de link naar de opleidingsinformatie van
HBO Bachelor Logopedie - Virtual Classroomper e-mail.

Vul hier je voor- en achternaam in

Vul hier je e-mailadres in

De e-mail is geregistreerd

STAP-budget

Waarom je er snel bij moet zijn

Er zijn 5 tijdvakken dit jaar waarop telkens een deel van het STAP-budget vrijkomt. Er is per tijdvak ruimte voor zo’n 40.000 aanvragen. Op= op!

Dit is je keuze:

HBO Bachelor Logopedie - Virtual Classroom

Dit is je keuze:

HBO Bachelor Logopedie - Virtual Classroom

HBO Bachelor
Virtueel Klassikaal
36maanden
Di. 19 sept. 2023 (of 3 andere opties )
Virtual Classroom (of 1 andere opties )
Pro Education
(-)
€ 20123,85
Originele prijs voor aftrek STAP: € 21123,85
Originele prijs voor aftrek STAP: € 21123,85
Algemeen
Programma
Diploma
Kostenoverzicht
HBO Bachelor
Virtueel Klassikaal
36maanden
Di. 19 sept. 2023 (of 2 andere opties)
Virtual Classroom
Pro Education
sra-like
Deze keuze bewaren? Klik op het hartje!
Filter startdata
close

Filter startdata op:

Leslocatie

Maand:

Algemeen

return

Introductie

Heb jij interesse in verbale en non-verbale communicatie? Verdiep je je graag in de menselijke anatomie? Vind je het leuk om volwassenen of kinderen te helpen bij problemen met bijvoorbeeld spreken, slikken of stemgebruik? Dan is deze opleiding geschikt voor jou. Bij ons haal je op een efficiënte en flexibele manier het diploma Bachelor Opleiding voor Logopedie.

Na het afronden van deze Bachelor kun je als logopedist een eigen praktijk starten of in loondienst bij een praktijkhouder. Je kunt bijvoorbeeld aan de slag bij een logopediepraktijk, een ziekenhuis, verpleeghuis, revalidatiecentrum of op een school voor speciaal onderwijs.

Omschrijving

In de Virtual Classroom wordt de klasruimte digitaal nagebootst en volg je live les via de computer. De lessen zijn klassikaal en interactief, waardoor de les niet heel anders is dan normaal. Je kunt tijdens de les direct vragen stellen aan de docent, werken aan opdrachten en discussiëren met medestudenten. Op deze manier kun je veilig vanuit huis studeren. Het enige dat je nodig hebt is een werkende internetverbinding. Je ontvangt duidelijke instructies over het inloggen en het gebruik en er is technische ondersteuning mochten er problemen zijn.

Communicatie is onmisbaar in elke maatschappij. Maar voor mensen die problemen hebben met taal, spraak, stemgebruik, slikken of gehoor, is communiceren vaak lastig. Als logopedist bied je ondersteuning aan deze personen. Dit doe je met behulp van zorg, training en advies. Je ontwikkelt tijdens deze HBO Bachelor Logopedie alle kennis en vaardigheden om zelfstandig als erkend en deskundig logopedist te werken. Je wordt opgeleid tot volledig Bachelor en je hebt een ruime keuze uit specialisatierichtingen.

Opleidingskenmerk(en)

HBO Bachelor

Leerdoel(en)

De Bachelor Opleiding voor Logopedie is ontwikkeld voor werkenden. De opleiding bestaat uit 3 fases en een afstudeerfase. Per fase volg je meerdere modules. Jouw opleiding wordt op maat gemaakt, waarbij jouw vooropleiding en werkervaring bepalen hoe snel je de opleiding kunt doorlopen. Tijdens je gehele studie heb je een studiebegeleider voor alles waar je tijdens je opleiding tegenaan loopt.

Toelating

Je kunt deze HBO Bachelor volgen als je in het bezit bent van een diploma HAVO, VWO of MBO-niveau 4. Indien je niet in het bezit bent van een van deze diploma’s, kun je ook instromen met een 21+ toets. Zie Toelichting HBO Bachelor voor meer informatie.

Programma

return

Rooster

36 maanden

Leerplan

In de eerste fase leg je de basis voor je studie Bachelor Opleiding voor Logopedie. Wat je in deze eerste fase leert is herkenbaar, waardoor je het meteen in je werk kunt toepassen. In de tweede fase ga je verder de diepte in. In de derde fase kies je een keuzeprogramma over een onderwerp dat je interesseert. Je hebt keuze uit veel verschillende richtingen waarmee je je opleiding voor een deel inricht naar eigen wens. Je afstudeeropdracht bestaat uit een onderbouwd advies dat bruikbaar is binnen je beroepspraktijk.

Fase 1
  • Taal- en taalontwikkelingsstoornissen 8 EC

    (6 bijeenkomsten)

    • Taalontwikkeling
    • Stoornissen in de taalontwikkeling
    • Meertaligheid
    • Onderzoek op het gebied van taal en taalontwikkeling
    • Anamnese gericht op taal
    • Diagnostiek bij taalontwikkeling en meertaligheid
    • Richtlijn Taalontwikkelingsstoornis (TOS)
  • Spraak en spraakstoornissen 8 EC

    (6 bijeenkomsten)

    • Anatomie van de spraakorganen
    • Spraakontwikkeling
    • Spraakklanken
    • De relatie tussen spraak en gehoor
    • Articulatiestoornissen
    • Stotteren en broddelen
    • Dysartrie
    • Anamnese gericht op spraak
    • Anamnese bij stotteren
  • Stem en stemstoornissen 8 EC

    (6 bijeenkomsten)

    • Anatomie en fysiologie van de stem
    • Werking van de normale stem
    • Stemstoornissen
    • Anamnese gericht op stem
    • Kenmerken van de stem bij verschillende stoornissen
    • Het beoordelen van stemkwaliteit
    • Stemhygiëne
  • Neurologische stoornissen 8 EC

    (6 bijeenkomsten)

    • Afasie
    • Dysartrie
    • Dysfagie
    • Neurologie en logopedie
    • Professionele vaardigheden
  • Gezondheidsbevordering en preventie 8 EC

    (4 bijeenkomsten)

    • Gezondheid en gedrag
    • Lage gezondheidsvaardigheden
    • Therapietrouw (compliance)
    • Interventieontwikkeling en voorlichting
    • Theorieën en methodieken van gedragsverandering
    • Gesprekstechnieken
    • Evidence-based practice
  • Reflectieve professional 6 EC

    (2 bijeenkomsten)

    • Transformatie van de zorg
    • Kansen en bedreigingen voor zorgorganisaties
    • Het concept van stakeholders
  • Onderzoekend vermogen 8 EC
  • Praktijkprogramma 6 EC
Fase 2
  • Diagnostiek en behandeling taal 8 EC

    (6 bijeenkomsten)

    • Diagnostiek van de taal
    • Behandeling van taalontwikkelingsstoornissen
    • Onderzoek en behandeling van taalontwikkelingsstoornissen
    • Taaltherapieën
    • Het maken van een behandelplan voor kinderen met taalontwikkelingsstoornissen
    • Meertaligheid
  • Diagnostiek en behandeling spraak 8 EC

    (6 bijeenkomsten)

    • Diagnostiek van spraak
    • Behandeling van spraakontwikkelingsstoornissen
    • Onderzoek en behandeling van kinderen
    • Evidence-based handelen
    • Reflecteren op eigen logopedisch handelen
    • De omgeving van een kind met een spraakstoornis stimuleren en adviseren
  • Diagnostiek en behandeling stem 8 EC

    (6 bijeenkomsten)

    • Stem, stemstoornissen en eigen stem en uitspraak
    • Beoordelen van stemkwaliteit en ­stemonderzoek
    • Stemtherapieën: welke zijn er?
    • Wanneer gebruik je welke therapie?
    • Stemtherapieën: instrueren, observeren en begeleiden van de cliënt
    • Het maken van een behandelplan bij ­stemklachten
    • Het adviesgesprek bij stemklachten en ­evalueren van eigen handelen
  • Diagnostiek en behandeling afasie, dysartrie en dysfagie 12 EC

    (6 bijeenkomsten)

    • Het ontstaan en verloop van afasie, dysartrie en dysfagie
    • Afasie: herstel en revalidatie
    • Diagnostiek van afasie, apraxie, dysartrie en dysfagie: onderzoek afnemen
    • Behandeling van afasie, dysartrie en dysfagie
    • Oorzaak en gevolgen van neurologische aandoeningen
    • Neurologische basiskennis over de anatomie en fysiologie van het slikken
  • Therapeutisch handelen en communiceren 8 EC

    (4 bijeenkomsten)

    • Het effect van communicatietechnieken
    • Communiceren met cliënten
    • Rechten en plichten van cliënten en therapeuten
    • Methodologische besluitvorming bij ethische dilemma's
    • Goed zorgverlenerschap
    • Financiën en therapeutisch handelen
    • Grenzen verkennen en bewaken
  • Interprofessioneel innoveren 6 EC

    (2 bijeenkomsten)

    • Kenmerken en de betekenis van innovatie
    • Ontwikkeling van innovaties
    • Onderscheid innovatie, vernieuwing en implementatie
  • Onderzoekend vermogen 4 EC
  • Praktijkprogramma 6 EC
Fase 3
  • Gehoor en gehoorstoornissen 8 EC

    (6 bijeenkomsten)

    • Werking van het gehoor, waarnemen van geluid
    • Geluid als basis van communicatie
    • Gehooronderzoek
    • Wereld van doven en slechthorenden
    • Revalidatie van het gehoor
    • De rol van de logopedist
    • Gehoormeting
  • Professionele (para)medische dienstverlening 8 EC

    (6 bijeenkomsten)

    • De ondernemende paramedicus
    • Trends en ontwikkelingen in de zorg
    • Value-based healthcare en populatiegerichte zorg
    • Projectgericht samenwerken
    • Financiële en juridische kaders
    • Kwaliteitszorg
    • Ethiek en moreel beraad
    • Professionaliteit en integriteit
    • Multidisciplinaire samenwerking
  • Keuzeprogramma HBO Bachelor Logopedie 24 EC
    • Neurorevalidatie
    • Ondernemerschap
    • Kernprogramma Zorgmanagement
  • Paramedische kwaliteitsbevordering 6 EC

    (2 bijeenkomsten)

    • Bruikbare theoretische modellen over innovatie
    • Toepassing van theoretische modellen over innovatie
    • Innovatiewaarde van concrete zorgvernieuwingen
  • Onderzoekend vermogen 8 EC
  • Praktijkprogramma 6 EC
Afstudeerfase
  • Afstudeeropdracht 20 EC
  • Praktijkprogramma 20 EC
  • Stage 20 EC

Diploma

return

Diploma

Kostenoverzicht

return
Prijs incl. BTW, voor aftrek STAP-budget € 21123,85
Prijs incl. BTW, na aftrek STAP-budget € 20123,85

Startdatum

return

Di. 19 sept. 2023, Virtual Classroom

(Dag)deel: Avond (planning kan afwijken)

> kies deze

Ma. 2 okt. 2023, Virtual Classroom

(Dag)deel: Dag (planning kan afwijken)

> kies deze

Za. 7 okt. 2023, Virtual Classroom

(Dag)deel: Dag (planning kan afwijken)

> kies deze

Heb je vragen over deze scholing met STAP-budget?

Mail met stapcoach@opleiding.nl of bekijk onze veelgestelde vragen.