Dit is je keuze:

SRM B Online Communicatieadviseur - E-learning



Terug
Algemeen
Introductie
Moet jij regelmatig communicatieadvies geven? Met deze unieke opleiding zorg jij voor meer impact van je communicatieadvies, waarbij het aspect online niet meer weg te denken is. Je ontwikkelt je tot de sparringpartner voor online specialisten. Deze opleiding is per definitie perfect voor professionals die verdieping zoeken van hun online kennis.
Deze opleiding wordt verzorgd op B-niveau, hét niveau voor de medior communicatieprofessional. Je wilt je van communicatiemedewerker op niveau A verder ontwikkelen tot communicatieprofessional op niveau B. Na het succesvol afronden van deze opleiding kun je naast op operationeel niveau ook op tactisch/planmatig niveau binnen je organisatie opereren.
Omschrijving
Zoek jij verdieping in je online communicatiekennis en competenties? En ben jij werkzaam als ervaren, online communicatieadviseur? Kies dan voor deze uitdagende vakopleiding van SRM, waarmee je je online kennis verdiept en je ontwikkelt tot specialist. Doordat de nadruk op praktisch uitvoerbare inzichten ligt waarmee je direct aan de slag kunt, is de opgedane kennis direct toepasbaar bij je online communicatie-inspanningen. De bijeenkomsten worden verzorgd door de beste praktijkprofessionals uit het werkveld van online marketing en zo leer jij het vak uit eerste hand. Je leert de ins en outs van contentmanagement, analytics, SEO, customer journey, social media, contentstrategie, conversieoptimalisatie en online advertising. Je groeit als adviseur met je kennis van de online mogelijkheden en de toepassing van data binnen je adviezen. Na afloop sta je sterker in je vak en ben je bekend met de belangrijkste ontwikkelingen in de online wereld.
Opleidingskenmerk(en)
Vakopleiding
Leerdoel(en)
Tijdens de opleiding verdiep je je kennis op het gebied van online communicatie, zodat je actief leert inspelen op de snel veranderende online wereld. Door een stevige basis van inzichten en kennis weet je trends op waarde te schatten en kun je veel beter inspelen op de vele updates waar je mee geconfronteerd wordt. Je leert strategische keuzen maken die door hun flexibiliteit niet snel achterhaald raken. Alle belangrijke onderwerpen komen hierbij aan bod, waaronder analytics, contentstrategie en social media. Je ontwikkelt vaardigheden om je organisatie zo goed mogelijk te laten inspelen op de wensen en het gedrag van de doelgroepen. Bovendien ontwikkel je je adviesvaardigheden, zodat je complexe communicatievraagstukken kunt vertalen naar overtuigende adviezen. Daarbij word je begeleid door een van de beste professionals uit de communicatiesector, die jou de fijne kneepjes van het vak leert.
Programma
Rooster
De opleiding SRM B Online Communicatieadviseur duurt 9 maanden. De opleiding wordt overdag verzorgd. De dagopleiding heeft 14 bijeenkomsten van 09.30 uur tot 16.30 uur en 3 bijeenkomsten van 3 uur.
Leerplan
Tijdens deze opleiding ontwikkel je vaardigheden om conversieoptimalisatie binnen een strategisch perspectief te plaatsen en leer je contentstrategieën toe te passen op de juiste doelgroep. Ook ga je aan de slag met het optimaliseren van rapportages en analyses en verdiep je je in het opzetten van een strategisch plan voor de online kanalen van je organisatie.
De volgende onderwerpen komen aan bod:
Kick-off/Integrale eindopdracht(1 bijeenkomst van 3 uur)
- Uitleg van de opzet van de opleiding en de eindopdracht
- Onderwerpkeuze eindopdracht
- Informatie over individuele begeleiding
(1 dag)
- Doelen, doelgroepen en KPI’s
- Structuur Analytics-account
- Van data naar inzichten
- Wat kan er wel en niet in Google Analytics
- SEO-rapportages
- Aangepaste rapportages
(2 dagen)
- Trends in contentmanagement
- Doelgroep en doelstelling vastleggen
- Contentmanagementstrategie
- Opzetten contentaudit
- Webredactie aansturen en managen
- Vastleggen workflow
- Opstellen contentmatrix
- Contentmanagementsystemen (CMS)
- Webstatistieken en usability
(1 dag)
- Actuele ontwikkelingen op het gebied van SEO
- Contentoptimalisatie
- Geavanceerde linkbuilding
- SEO-strategie opzetten en uitvoeren
- Meten is weten
- ROI van SEO
(1 bijeenkomst van 3 uur)
- Onderwerpkeuze integrale eindopdracht
- Voortgang integrale eindopdracht
- Voorbereiden eindopdracht met examencoach
(3 dagen)
- Trends en ontwikkelingen in online advertising
- Customer journey en touchpoints
- Social, Programmatic, SEA, display, enzovoort
- Inzichten verzamelen over doelgroep, het targeten aan de hand van de juiste info
- Opzet, meten en bijsturen van online advertising campagnes
- Budgetteren van online advertising campagnes
- Het opstellen van een briefing voor het advertising/reclamebureau
(3 dagen)
- Mogelijkheden en valkuilen van CRO
- De rol van conversieoptimalisatie (CRO) binnen het strategisch perspectief
- CRO-methodieken
- CRO-piramide
- Optimaliseren voor mobiel gebruik
- Online persuasion
- Tools voor CRO
- Juiste KPI’s gebruiken
- Meetpunten identificeren voor verbetering van de customer journey
- Usability
- Analyseren van webdata en testresultaten
(1 dag)
- Customer journey en customer experience
- Customer journey mapping
- Doelgroepanalyse
- Persona's, segmenten en gedragsdoelgroepen
- Analyse en optimalisatie
- Touchpoints en kanalen
(1 dag)
- Contentstrategie en doelgroepen
- Aansluiten contentstrategie op marketingstrategie
- Integratie van contentstrategie met andere online marketingonderdelen
- Contentcreatie
- KPI's voor content
- Contentkalender en planning
- Wet- en regelgeving, waaronder auteursrecht
(2 dagen)
- Netwerken, platformen en community’s
- Kansen en risico’s
- Social-mediastrategieën en -plannen
- Social media in de interne ‘communicatieve organisatie’
- Inzet van content, posts, blogs, vlogs of influencers
- Praktijkvoorbeelden van bedrijven, overheid en non-profit
- Organiseren van digitale dialoog en participatie
- Effectief monitoren en managen van respons en reacties
- Do’s en don’ts
(1 bijeenkomst van 3 uur)
- Voortgang integrale eindopdracht
- Voorbereiden eindopdracht met examencoach
- Begeleiding door examencoach
Diploma
Diploma
Kostenoverzicht
Algemeen
Introductie
Moet jij regelmatig communicatieadvies geven? Met deze unieke opleiding zorg jij voor meer impact van je communicatieadvies, waarbij het aspect online niet meer weg te denken is. Je ontwikkelt je tot de sparringpartner voor online specialisten. Deze opleiding is per definitie perfect voor professionals die verdieping zoeken van hun online kennis.
Deze opleiding wordt verzorgd op B-niveau, hét niveau voor de medior communicatieprofessional. Je wilt je van communicatiemedewerker op niveau A verder ontwikkelen tot communicatieprofessional op niveau B. Na het succesvol afronden van deze opleiding kun je naast op operationeel niveau ook op tactisch/planmatig niveau binnen je organisatie opereren.
Omschrijving
Zoek jij verdieping in je online communicatiekennis en competenties? En ben jij werkzaam als ervaren, online communicatieadviseur? Kies dan voor deze uitdagende vakopleiding van SRM, waarmee je je online kennis verdiept en je ontwikkelt tot specialist. Doordat de nadruk op praktisch uitvoerbare inzichten ligt waarmee je direct aan de slag kunt, is de opgedane kennis direct toepasbaar bij je online communicatie-inspanningen. De bijeenkomsten worden verzorgd door de beste praktijkprofessionals uit het werkveld van online marketing en zo leer jij het vak uit eerste hand. Je leert de ins en outs van contentmanagement, analytics, SEO, customer journey, social media, contentstrategie, conversieoptimalisatie en online advertising. Je groeit als adviseur met je kennis van de online mogelijkheden en de toepassing van data binnen je adviezen. Na afloop sta je sterker in je vak en ben je bekend met de belangrijkste ontwikkelingen in de online wereld.
Opleidingskenmerk(en)
Vakopleiding
Leerdoel(en)
Tijdens de opleiding verdiep je je kennis op het gebied van online communicatie, zodat je actief leert inspelen op de snel veranderende online wereld. Door een stevige basis van inzichten en kennis weet je trends op waarde te schatten en kun je veel beter inspelen op de vele updates waar je mee geconfronteerd wordt. Je leert strategische keuzen maken die door hun flexibiliteit niet snel achterhaald raken. Alle belangrijke onderwerpen komen hierbij aan bod, waaronder analytics, contentstrategie en social media. Je ontwikkelt vaardigheden om je organisatie zo goed mogelijk te laten inspelen op de wensen en het gedrag van de doelgroepen. Bovendien ontwikkel je je adviesvaardigheden, zodat je complexe communicatievraagstukken kunt vertalen naar overtuigende adviezen. Daarbij word je begeleid door een van de beste professionals uit de communicatiesector, die jou de fijne kneepjes van het vak leert.
Programma
Rooster
De opleiding SRM B Online Communicatieadviseur duurt 9 maanden. De opleiding wordt overdag verzorgd. De dagopleiding heeft 14 bijeenkomsten van 09.30 uur tot 16.30 uur en 3 bijeenkomsten van 3 uur.
Leerplan
Tijdens deze opleiding ontwikkel je vaardigheden om conversieoptimalisatie binnen een strategisch perspectief te plaatsen en leer je contentstrategieën toe te passen op de juiste doelgroep. Ook ga je aan de slag met het optimaliseren van rapportages en analyses en verdiep je je in het opzetten van een strategisch plan voor de online kanalen van je organisatie.
De volgende onderwerpen komen aan bod:
Kick-off/Integrale eindopdracht(1 bijeenkomst van 3 uur)
- Uitleg van de opzet van de opleiding en de eindopdracht
- Onderwerpkeuze eindopdracht
- Informatie over individuele begeleiding
(1 dag)
- Doelen, doelgroepen en KPI’s
- Structuur Analytics-account
- Van data naar inzichten
- Wat kan er wel en niet in Google Analytics
- SEO-rapportages
- Aangepaste rapportages
(2 dagen)
- Trends in contentmanagement
- Doelgroep en doelstelling vastleggen
- Contentmanagementstrategie
- Opzetten contentaudit
- Webredactie aansturen en managen
- Vastleggen workflow
- Opstellen contentmatrix
- Contentmanagementsystemen (CMS)
- Webstatistieken en usability
(1 dag)
- Actuele ontwikkelingen op het gebied van SEO
- Contentoptimalisatie
- Geavanceerde linkbuilding
- SEO-strategie opzetten en uitvoeren
- Meten is weten
- ROI van SEO
(1 bijeenkomst van 3 uur)
- Onderwerpkeuze integrale eindopdracht
- Voortgang integrale eindopdracht
- Voorbereiden eindopdracht met examencoach
(3 dagen)
- Trends en ontwikkelingen in online advertising
- Customer journey en touchpoints
- Social, Programmatic, SEA, display, enzovoort
- Inzichten verzamelen over doelgroep, het targeten aan de hand van de juiste info
- Opzet, meten en bijsturen van online advertising campagnes
- Budgetteren van online advertising campagnes
- Het opstellen van een briefing voor het advertising/reclamebureau
(3 dagen)
- Mogelijkheden en valkuilen van CRO
- De rol van conversieoptimalisatie (CRO) binnen het strategisch perspectief
- CRO-methodieken
- CRO-piramide
- Optimaliseren voor mobiel gebruik
- Online persuasion
- Tools voor CRO
- Juiste KPI’s gebruiken
- Meetpunten identificeren voor verbetering van de customer journey
- Usability
- Analyseren van webdata en testresultaten
(1 dag)
- Customer journey en customer experience
- Customer journey mapping
- Doelgroepanalyse
- Persona's, segmenten en gedragsdoelgroepen
- Analyse en optimalisatie
- Touchpoints en kanalen
(1 dag)
- Contentstrategie en doelgroepen
- Aansluiten contentstrategie op marketingstrategie
- Integratie van contentstrategie met andere online marketingonderdelen
- Contentcreatie
- KPI's voor content
- Contentkalender en planning
- Wet- en regelgeving, waaronder auteursrecht
(2 dagen)
- Netwerken, platformen en community’s
- Kansen en risico’s
- Social-mediastrategieën en -plannen
- Social media in de interne ‘communicatieve organisatie’
- Inzet van content, posts, blogs, vlogs of influencers
- Praktijkvoorbeelden van bedrijven, overheid en non-profit
- Organiseren van digitale dialoog en participatie
- Effectief monitoren en managen van respons en reacties
- Do’s en don’ts
(1 bijeenkomst van 3 uur)
- Voortgang integrale eindopdracht
- Voorbereiden eindopdracht met examencoach
- Begeleiding door examencoach
Diploma
Diploma
Kostenoverzicht
Kostenoverzicht


Kies je startdatum:
Kostenoverzicht

Terug
Download PDF



Ja, stuur mij een PDF
Stuur mij een PDF
Ontvang eenmalig een pdf per e-mail met de actuele opleidingsinformatie van‘SRM B Online Communicatieadviseur - E-learning’.

Download PDF
Check je mail!

Je hebt een mail ontvangen!
Kijk in je mailprogramma of je mail van ons hebt ontvangen.
Het kan een minuut duren!


Filter startdata op:
Leslocatie
Toon minderMaand:
Toon minder
Terug
Bevestiging




Sla je favoriet op
Ontvang eenmalig een e-mail met de link naar de opleidingsinformatie van‘SRM B Online Communicatieadviseur - E-learning’ per e-mail.

Favorite
Check je mail!

Je hebt een mail ontvangen!
Kijk in je mailprogramma of je mail van ons hebt ontvangen.
Het kan een minuut duren!
STAP-budget
Waarom je er snel bij moet zijn
Er zijn 5 tijdvakken dit jaar waarop telkens een deel van het STAP-budget vrijkomt. Er is per tijdvak ruimte voor zo’n 40.000 aanvragen. Op= op!
Dit is je keuze:
SRM B Online Communicatieadviseur - E-learning
Dit is je keuze:

SRM B Online Communicatieadviseur - E-learning


Terug
Download PDF



Ja, stuur mij een PDF
Stuur mij een PDF
Ontvang eenmalig een pdf per e-mail met de actuele opleidingsinformatie van‘SRM B Online Communicatieadviseur - E-learning’.

Download PDF
Check je mail!

Je hebt een mail ontvangen!
Kijk in je mailprogramma of je mail van ons hebt ontvangen.
Het kan een minuut duren!

Terug
Bevestiging




Sla je favoriet op
Ontvang eenmalig een e-mail met de link naar de opleidingsinformatie van‘SRM B Online Communicatieadviseur - E-learning’ per e-mail.

Favorite
Check je mail!

Je hebt een mail ontvangen!
Kijk in je mailprogramma of je mail van ons hebt ontvangen.
Het kan een minuut duren!
Terug

Filter startdata op:
Leslocatie
Toon minderMaand:
Toon minderAlgemeen

Introductie
Moet jij regelmatig communicatieadvies geven? Met deze unieke opleiding zorg jij voor meer impact van je communicatieadvies, waarbij het aspect online niet meer weg te denken is. Je ontwikkelt je tot de sparringpartner voor online specialisten. Deze opleiding is per definitie perfect voor professionals die verdieping zoeken van hun online kennis.
Deze opleiding wordt verzorgd op B-niveau, hét niveau voor de medior communicatieprofessional. Je wilt je van communicatiemedewerker op niveau A verder ontwikkelen tot communicatieprofessional op niveau B. Na het succesvol afronden van deze opleiding kun je naast op operationeel niveau ook op tactisch/planmatig niveau binnen je organisatie opereren.
Omschrijving
Zoek jij verdieping in je online communicatiekennis en competenties? En ben jij werkzaam als ervaren, online communicatieadviseur? Kies dan voor deze uitdagende vakopleiding van SRM, waarmee je je online kennis verdiept en je ontwikkelt tot specialist. Doordat de nadruk op praktisch uitvoerbare inzichten ligt waarmee je direct aan de slag kunt, is de opgedane kennis direct toepasbaar bij je online communicatie-inspanningen. De bijeenkomsten worden verzorgd door de beste praktijkprofessionals uit het werkveld van online marketing en zo leer jij het vak uit eerste hand. Je leert de ins en outs van contentmanagement, analytics, SEO, customer journey, social media, contentstrategie, conversieoptimalisatie en online advertising. Je groeit als adviseur met je kennis van de online mogelijkheden en de toepassing van data binnen je adviezen. Na afloop sta je sterker in je vak en ben je bekend met de belangrijkste ontwikkelingen in de online wereld.
Opleidingskenmerk(en)
Vakopleiding
Leerdoel(en)
Tijdens de opleiding verdiep je je kennis op het gebied van online communicatie, zodat je actief leert inspelen op de snel veranderende online wereld. Door een stevige basis van inzichten en kennis weet je trends op waarde te schatten en kun je veel beter inspelen op de vele updates waar je mee geconfronteerd wordt. Je leert strategische keuzen maken die door hun flexibiliteit niet snel achterhaald raken. Alle belangrijke onderwerpen komen hierbij aan bod, waaronder analytics, contentstrategie en social media. Je ontwikkelt vaardigheden om je organisatie zo goed mogelijk te laten inspelen op de wensen en het gedrag van de doelgroepen. Bovendien ontwikkel je je adviesvaardigheden, zodat je complexe communicatievraagstukken kunt vertalen naar overtuigende adviezen. Daarbij word je begeleid door een van de beste professionals uit de communicatiesector, die jou de fijne kneepjes van het vak leert.
Programma

Rooster
De opleiding SRM B Online Communicatieadviseur duurt 9 maanden. De opleiding wordt overdag verzorgd. De dagopleiding heeft 14 bijeenkomsten van 09.30 uur tot 16.30 uur en 3 bijeenkomsten van 3 uur.
Leerplan
Tijdens deze opleiding ontwikkel je vaardigheden om conversieoptimalisatie binnen een strategisch perspectief te plaatsen en leer je contentstrategieën toe te passen op de juiste doelgroep. Ook ga je aan de slag met het optimaliseren van rapportages en analyses en verdiep je je in het opzetten van een strategisch plan voor de online kanalen van je organisatie.
De volgende onderwerpen komen aan bod:
Kick-off/Integrale eindopdracht(1 bijeenkomst van 3 uur)
- Uitleg van de opzet van de opleiding en de eindopdracht
- Onderwerpkeuze eindopdracht
- Informatie over individuele begeleiding
(1 dag)
- Doelen, doelgroepen en KPI’s
- Structuur Analytics-account
- Van data naar inzichten
- Wat kan er wel en niet in Google Analytics
- SEO-rapportages
- Aangepaste rapportages
(2 dagen)
- Trends in contentmanagement
- Doelgroep en doelstelling vastleggen
- Contentmanagementstrategie
- Opzetten contentaudit
- Webredactie aansturen en managen
- Vastleggen workflow
- Opstellen contentmatrix
- Contentmanagementsystemen (CMS)
- Webstatistieken en usability
(1 dag)
- Actuele ontwikkelingen op het gebied van SEO
- Contentoptimalisatie
- Geavanceerde linkbuilding
- SEO-strategie opzetten en uitvoeren
- Meten is weten
- ROI van SEO
(1 bijeenkomst van 3 uur)
- Onderwerpkeuze integrale eindopdracht
- Voortgang integrale eindopdracht
- Voorbereiden eindopdracht met examencoach
(3 dagen)
- Trends en ontwikkelingen in online advertising
- Customer journey en touchpoints
- Social, Programmatic, SEA, display, enzovoort
- Inzichten verzamelen over doelgroep, het targeten aan de hand van de juiste info
- Opzet, meten en bijsturen van online advertising campagnes
- Budgetteren van online advertising campagnes
- Het opstellen van een briefing voor het advertising/reclamebureau
(3 dagen)
- Mogelijkheden en valkuilen van CRO
- De rol van conversieoptimalisatie (CRO) binnen het strategisch perspectief
- CRO-methodieken
- CRO-piramide
- Optimaliseren voor mobiel gebruik
- Online persuasion
- Tools voor CRO
- Juiste KPI’s gebruiken
- Meetpunten identificeren voor verbetering van de customer journey
- Usability
- Analyseren van webdata en testresultaten
(1 dag)
- Customer journey en customer experience
- Customer journey mapping
- Doelgroepanalyse
- Persona's, segmenten en gedragsdoelgroepen
- Analyse en optimalisatie
- Touchpoints en kanalen
(1 dag)
- Contentstrategie en doelgroepen
- Aansluiten contentstrategie op marketingstrategie
- Integratie van contentstrategie met andere online marketingonderdelen
- Contentcreatie
- KPI's voor content
- Contentkalender en planning
- Wet- en regelgeving, waaronder auteursrecht
(2 dagen)
- Netwerken, platformen en community’s
- Kansen en risico’s
- Social-mediastrategieën en -plannen
- Social media in de interne ‘communicatieve organisatie’
- Inzet van content, posts, blogs, vlogs of influencers
- Praktijkvoorbeelden van bedrijven, overheid en non-profit
- Organiseren van digitale dialoog en participatie
- Effectief monitoren en managen van respons en reacties
- Do’s en don’ts
(1 bijeenkomst van 3 uur)
- Voortgang integrale eindopdracht
- Voorbereiden eindopdracht met examencoach
- Begeleiding door examencoach
Diploma

Diploma
Kostenoverzicht

Heb je vragen over deze scholing met STAP-budget?
Mail met stapcoach@opleiding.nl of bekijk onze veelgestelde vragen.