Ja, stuur me STAP-alerts

Ontvang nieuws over STAP en de STAP-aanvraag mogelijkheden per e-mail. Afmelden kan altijd, met één klik.

Oeps. Vul een juiste naam in

Oeps. Vul een juist e-mailadres in

Dit e-mailadres is al geregistreerd
Ontvang berichten en het laatste nieuws over STAP per e-mail

Dit is je keuze:

SRM B Online Communicatieadviseur - E-learning

Overig
E-learning
9maanden
(-)
€ 4591,50
Originele prijs voor aftrek STAP: € 5591,50
Originele prijs voor aftrek STAP: € 5591,50
Algemeen
Programma
Diploma
Kostenoverzicht
Overig
E-learning
9maanden
sra-like
Deze keuze bewaren? Klik op het hartje!
icon
return

Terug

close

Algemeen

Introductie

Moet jij regelmatig communicatieadvies geven? Met deze unieke opleiding zorg jij voor meer impact van je communicatieadvies, waarbij het aspect online niet meer weg te denken is. Je ontwikkelt je tot de sparringpartner voor online specialisten. Deze opleiding is per definitie perfect voor professionals die verdieping zoeken van hun online kennis.

Deze opleiding wordt verzorgd op B-niveau, hét niveau voor de medior communicatieprofessional. Je wilt je van communicatiemedewerker op niveau A verder ontwikkelen tot communicatieprofessional op niveau B. Na het succesvol afronden van deze opleiding kun je naast op operationeel niveau ook op tactisch/planmatig niveau binnen je organisatie opereren.

Omschrijving

Zoek jij verdieping in je online communicatiekennis en competenties? En ben jij werkzaam als ervaren, online communicatieadviseur? Kies dan voor deze uitdagende vakopleiding van SRM, waarmee je je online kennis verdiept en je ontwikkelt tot specialist. Doordat de nadruk op praktisch uitvoerbare inzichten ligt waarmee je direct aan de slag kunt, is de opgedane kennis direct toepasbaar bij je online communicatie-inspanningen. De bijeenkomsten worden verzorgd door de beste praktijkprofessionals uit het werkveld van online marketing en zo leer jij het vak uit eerste hand. Je leert de ins en outs van contentmanagement, analytics, SEO, customer journey, social media, contentstrategie, conversieoptimalisatie en online advertising. Je groeit als adviseur met je kennis van de online mogelijkheden en de toepassing van data binnen je adviezen. Na afloop sta je sterker in je vak en ben je bekend met de belangrijkste ontwikkelingen in de online wereld.

Opleidingskenmerk(en)

Vakopleiding

Leerdoel(en)

Tijdens de opleiding verdiep je je kennis op het gebied van online communicatie, zodat je actief leert inspelen op de snel veranderende online wereld. Door een stevige basis van inzichten en kennis weet je trends op waarde te schatten en kun je veel beter inspelen op de vele updates waar je mee geconfronteerd wordt. Je leert strategische keuzen maken die door hun flexibiliteit niet snel achterhaald raken. Alle belangrijke onderwerpen komen hierbij aan bod, waaronder analytics, contentstrategie en social media. Je ontwikkelt vaardigheden om je organisatie zo goed mogelijk te laten inspelen op de wensen en het gedrag van de doelgroepen. Bovendien ontwikkel je je adviesvaardigheden, zodat je complexe communicatievraagstukken kunt vertalen naar overtuigende adviezen. Daarbij word je begeleid door een van de beste professionals uit de communicatiesector, die jou de fijne kneepjes van het vak leert.

Programma

Rooster

De opleiding SRM B Online Communicatieadviseur duurt 9 maanden. De opleiding wordt overdag verzorgd. De dagopleiding heeft 14 bijeenkomsten van 09.30 uur tot 16.30 uur en 3 bijeenkomsten van 3 uur.

Leerplan

Tijdens deze opleiding ontwikkel je vaardigheden om conversieoptimalisatie binnen een strategisch perspectief te plaatsen en leer je contentstrategieën toe te passen op de juiste doelgroep. Ook ga je aan de slag met het optimaliseren van rapportages en analyses en verdiep je je in het opzetten van een strategisch plan voor de online kanalen van je organisatie.

De volgende onderwerpen komen aan bod:

Kick-off/Integrale eindopdracht

(1 bijeenkomst van 3 uur)

  • Uitleg van de opzet van de opleiding en de eindopdracht
  • Onderwerpkeuze eindopdracht
  • Informatie over individuele begeleiding
Google Analytics Advanced

(1 dag)

  • Doelen, doelgroepen en KPI’s
  • Structuur Analytics-account
  • Van data naar inzichten
  • Wat kan er wel en niet in Google Analytics
  • SEO-rapportages
  • Aangepaste rapportages
Contentmanagement

(2 dagen)

  • Trends in contentmanagement
  • Doelgroep en doelstelling vastleggen
  • Contentmanagementstrategie
  • Opzetten contentaudit
  • Webredactie aansturen en managen
  • Vastleggen workflow
  • Opstellen contentmatrix
  • Contentmanagementsystemen (CMS)
  • Webstatistieken en usability
Search Engine Optimization Advanced

(1 dag)

  • Actuele ontwikkelingen op het gebied van SEO
  • Contentoptimalisatie
  • Geavanceerde linkbuilding
  • SEO-strategie opzetten en uitvoeren
  • Meten is weten
  • ROI van SEO
Integrale eindopdracht

(1 bijeenkomst van 3 uur)

  • Onderwerpkeuze integrale eindopdracht
  • Voortgang integrale eindopdracht
  • Voorbereiden eindopdracht met examencoach
Online Advertising Advanced

(3 dagen)

  • Trends en ontwikkelingen in online advertising
  • Customer journey en touchpoints
  • Social, Programmatic, SEA, display, enzovoort
  • Inzichten verzamelen over doelgroep, het targeten aan de hand van de juiste info
  • Opzet, meten en bijsturen van online advertising campagnes
  • Budgetteren van online advertising campagnes
  • Het opstellen van een briefing voor het advertising/reclamebureau
Conversion Optimization Advanced

(3 dagen)

  • Mogelijkheden en valkuilen van CRO
  • De rol van conversieoptimalisatie (CRO) binnen het strategisch perspectief
  • CRO-methodieken
  • CRO-piramide
  • Optimaliseren voor mobiel gebruik
  • Online persuasion
  • Tools voor CRO
  • Juiste KPI’s gebruiken
  • Meetpunten identificeren voor verbetering van de customer journey
  • Usability
  • Analyseren van webdata en testresultaten
Customer Journey

(1 dag)

  • Customer journey en customer experience
  • Customer journey mapping
  • Doelgroepanalyse
  • Persona's, segmenten en gedragsdoelgroepen
  • Analyse en optimalisatie
  • Touchpoints en kanalen
Contentstrategie

(1 dag)

  • Contentstrategie en doelgroepen
  • Aansluiten contentstrategie op marketingstrategie
  • Integratie van contentstrategie met andere online marketingonderdelen
  • Contentcreatie
  • KPI's voor content
  • Contentkalender en planning
  • Wet- en regelgeving, waaronder auteursrecht
Masterclass Social Media voor de Communicatieprofessional

(2 dagen)

  • Netwerken, platformen en community’s
  • Kansen en risico’s
  • Social-mediastrategieën en -plannen
  • Social media in de interne ‘communicatieve organisatie’
  • Inzet van content, posts, blogs, vlogs of influencers
  • Praktijkvoorbeelden van bedrijven, overheid en non-profit
  • Organiseren van digitale dialoog en participatie
  • Effectief monitoren en managen van respons en reacties
  • Do’s en don’ts
Integrale eindopdracht

(1 bijeenkomst van 3 uur)

  • Voortgang integrale eindopdracht
  • Voorbereiden eindopdracht met examencoach
  • Begeleiding door examencoach

Diploma

Diploma

Kostenoverzicht

Prijs incl. BTW, voor aftrek STAP-budget € 5591,50
Prijs incl. BTW, na aftrek STAP-budget € 4591,50
back Terug
close

Kies je startdatum:

Kostenoverzicht

Prijs incl. BTW, voor aftrek STAP-budget € 5591,50
Prijs incl. BTW, na aftrek STAP-budget € 4591,50
return

Terug

Download PDF

close
close
pdf

Ja, stuur mij een PDF

Stuur mij een PDF

Ontvang eenmalig een pdf per e-mail met de actuele opleidingsinformatie van
SRM B Online Communicatieadviseur - E-learning’.

Oeps. Vul een juiste naam in

Oeps. Vul een juist e-mailadres in

De e-mail is geregistreerd
close Terug Filter startdata close

Filter startdata op:

Leslocatie

Maand:

return

Terug

close
close
close

Sla je favoriet op

Ontvang eenmalig een e-mail met de link naar de opleidingsinformatie van
SRM B Online Communicatieadviseur - E-learningper e-mail.

Vul hier je voor- en achternaam in

Vul hier je e-mailadres in

De e-mail is geregistreerd

STAP-budget

Waarom je er snel bij moet zijn

Er zijn 5 tijdvakken dit jaar waarop telkens een deel van het STAP-budget vrijkomt. Er is per tijdvak ruimte voor zo’n 40.000 aanvragen. Op= op!

Dit is je keuze:

SRM B Online Communicatieadviseur - E-learning

Dit is je keuze:

SRM B Online Communicatieadviseur - E-learning

Overig
E-learning
9maanden
(-)
€ 4591,50
Originele prijs voor aftrek STAP: € 5591,50
Originele prijs voor aftrek STAP: € 5591,50
Algemeen
Programma
Diploma
Kostenoverzicht
Overig
E-learning
9maanden
sra-like
Deze keuze bewaren? Klik op het hartje!
Filter startdata
close

Filter startdata op:

Leslocatie

Maand:

Algemeen

return

Introductie

Moet jij regelmatig communicatieadvies geven? Met deze unieke opleiding zorg jij voor meer impact van je communicatieadvies, waarbij het aspect online niet meer weg te denken is. Je ontwikkelt je tot de sparringpartner voor online specialisten. Deze opleiding is per definitie perfect voor professionals die verdieping zoeken van hun online kennis.

Deze opleiding wordt verzorgd op B-niveau, hét niveau voor de medior communicatieprofessional. Je wilt je van communicatiemedewerker op niveau A verder ontwikkelen tot communicatieprofessional op niveau B. Na het succesvol afronden van deze opleiding kun je naast op operationeel niveau ook op tactisch/planmatig niveau binnen je organisatie opereren.

Omschrijving

Zoek jij verdieping in je online communicatiekennis en competenties? En ben jij werkzaam als ervaren, online communicatieadviseur? Kies dan voor deze uitdagende vakopleiding van SRM, waarmee je je online kennis verdiept en je ontwikkelt tot specialist. Doordat de nadruk op praktisch uitvoerbare inzichten ligt waarmee je direct aan de slag kunt, is de opgedane kennis direct toepasbaar bij je online communicatie-inspanningen. De bijeenkomsten worden verzorgd door de beste praktijkprofessionals uit het werkveld van online marketing en zo leer jij het vak uit eerste hand. Je leert de ins en outs van contentmanagement, analytics, SEO, customer journey, social media, contentstrategie, conversieoptimalisatie en online advertising. Je groeit als adviseur met je kennis van de online mogelijkheden en de toepassing van data binnen je adviezen. Na afloop sta je sterker in je vak en ben je bekend met de belangrijkste ontwikkelingen in de online wereld.

Opleidingskenmerk(en)

Vakopleiding

Leerdoel(en)

Tijdens de opleiding verdiep je je kennis op het gebied van online communicatie, zodat je actief leert inspelen op de snel veranderende online wereld. Door een stevige basis van inzichten en kennis weet je trends op waarde te schatten en kun je veel beter inspelen op de vele updates waar je mee geconfronteerd wordt. Je leert strategische keuzen maken die door hun flexibiliteit niet snel achterhaald raken. Alle belangrijke onderwerpen komen hierbij aan bod, waaronder analytics, contentstrategie en social media. Je ontwikkelt vaardigheden om je organisatie zo goed mogelijk te laten inspelen op de wensen en het gedrag van de doelgroepen. Bovendien ontwikkel je je adviesvaardigheden, zodat je complexe communicatievraagstukken kunt vertalen naar overtuigende adviezen. Daarbij word je begeleid door een van de beste professionals uit de communicatiesector, die jou de fijne kneepjes van het vak leert.

Programma

return

Rooster

De opleiding SRM B Online Communicatieadviseur duurt 9 maanden. De opleiding wordt overdag verzorgd. De dagopleiding heeft 14 bijeenkomsten van 09.30 uur tot 16.30 uur en 3 bijeenkomsten van 3 uur.

Leerplan

Tijdens deze opleiding ontwikkel je vaardigheden om conversieoptimalisatie binnen een strategisch perspectief te plaatsen en leer je contentstrategieën toe te passen op de juiste doelgroep. Ook ga je aan de slag met het optimaliseren van rapportages en analyses en verdiep je je in het opzetten van een strategisch plan voor de online kanalen van je organisatie.

De volgende onderwerpen komen aan bod:

Kick-off/Integrale eindopdracht

(1 bijeenkomst van 3 uur)

  • Uitleg van de opzet van de opleiding en de eindopdracht
  • Onderwerpkeuze eindopdracht
  • Informatie over individuele begeleiding
Google Analytics Advanced

(1 dag)

  • Doelen, doelgroepen en KPI’s
  • Structuur Analytics-account
  • Van data naar inzichten
  • Wat kan er wel en niet in Google Analytics
  • SEO-rapportages
  • Aangepaste rapportages
Contentmanagement

(2 dagen)

  • Trends in contentmanagement
  • Doelgroep en doelstelling vastleggen
  • Contentmanagementstrategie
  • Opzetten contentaudit
  • Webredactie aansturen en managen
  • Vastleggen workflow
  • Opstellen contentmatrix
  • Contentmanagementsystemen (CMS)
  • Webstatistieken en usability
Search Engine Optimization Advanced

(1 dag)

  • Actuele ontwikkelingen op het gebied van SEO
  • Contentoptimalisatie
  • Geavanceerde linkbuilding
  • SEO-strategie opzetten en uitvoeren
  • Meten is weten
  • ROI van SEO
Integrale eindopdracht

(1 bijeenkomst van 3 uur)

  • Onderwerpkeuze integrale eindopdracht
  • Voortgang integrale eindopdracht
  • Voorbereiden eindopdracht met examencoach
Online Advertising Advanced

(3 dagen)

  • Trends en ontwikkelingen in online advertising
  • Customer journey en touchpoints
  • Social, Programmatic, SEA, display, enzovoort
  • Inzichten verzamelen over doelgroep, het targeten aan de hand van de juiste info
  • Opzet, meten en bijsturen van online advertising campagnes
  • Budgetteren van online advertising campagnes
  • Het opstellen van een briefing voor het advertising/reclamebureau
Conversion Optimization Advanced

(3 dagen)

  • Mogelijkheden en valkuilen van CRO
  • De rol van conversieoptimalisatie (CRO) binnen het strategisch perspectief
  • CRO-methodieken
  • CRO-piramide
  • Optimaliseren voor mobiel gebruik
  • Online persuasion
  • Tools voor CRO
  • Juiste KPI’s gebruiken
  • Meetpunten identificeren voor verbetering van de customer journey
  • Usability
  • Analyseren van webdata en testresultaten
Customer Journey

(1 dag)

  • Customer journey en customer experience
  • Customer journey mapping
  • Doelgroepanalyse
  • Persona's, segmenten en gedragsdoelgroepen
  • Analyse en optimalisatie
  • Touchpoints en kanalen
Contentstrategie

(1 dag)

  • Contentstrategie en doelgroepen
  • Aansluiten contentstrategie op marketingstrategie
  • Integratie van contentstrategie met andere online marketingonderdelen
  • Contentcreatie
  • KPI's voor content
  • Contentkalender en planning
  • Wet- en regelgeving, waaronder auteursrecht
Masterclass Social Media voor de Communicatieprofessional

(2 dagen)

  • Netwerken, platformen en community’s
  • Kansen en risico’s
  • Social-mediastrategieën en -plannen
  • Social media in de interne ‘communicatieve organisatie’
  • Inzet van content, posts, blogs, vlogs of influencers
  • Praktijkvoorbeelden van bedrijven, overheid en non-profit
  • Organiseren van digitale dialoog en participatie
  • Effectief monitoren en managen van respons en reacties
  • Do’s en don’ts
Integrale eindopdracht

(1 bijeenkomst van 3 uur)

  • Voortgang integrale eindopdracht
  • Voorbereiden eindopdracht met examencoach
  • Begeleiding door examencoach

Diploma

return

Diploma

Kostenoverzicht

return
Prijs incl. BTW, voor aftrek STAP-budget € 5591,50
Prijs incl. BTW, na aftrek STAP-budget € 4591,50

Heb je vragen over deze scholing met STAP-budget?

Mail met stapcoach@opleiding.nl of bekijk onze veelgestelde vragen.