Ja, stuur me STAP-alerts

Ontvang nieuws over STAP en de STAP-aanvraag mogelijkheden per e-mail. Afmelden kan altijd, met één klik.

Oeps. Vul een juiste naam in

Oeps. Vul een juist e-mailadres in

Dit e-mailadres is al geregistreerd
Ontvang berichten en het laatste nieuws over STAP per e-mail

Dit is je keuze:

Masterclass Interculturele Communicatie - Dag

Overig
Training
2dagen
Ma. 16 okt. 2023 (of 1 andere opties )
Amsterdam (of 5 andere opties )
SRM
(-)
€ 704,85
Originele prijs voor aftrek STAP: € 1704,85
Originele prijs voor aftrek STAP: € 1704,85
Algemeen
Programma
Diploma
Kostenoverzicht
Overig
Training
2dagen
Ma. 16 okt. 2023
Amsterdam (of 4 andere opties)
SRM
sra-like
Deze keuze bewaren? Klik op het hartje!
icon
return

Terug

close

Algemeen

Introductie

Deze Masterclass is bedoeld voor iedere professional die geïnteresseerd is in bewustwording en praktische kennis van cultuur. Je bent werkzaam als medior of senior communicatieprofessional, online/social-mediamanager, marketingmanager of marketingdirecteur of teammanager bij een (internationaal) bedrijf, non-profitorganisatie of de overheid. Je wilt leren omgaan met diversiteit en cultuurverschillen in je omgeving en in je communicatieactiviteiten, zowel online als offline. Je bent overtuigd van het belang van culturele sensitiviteit in je organisatie en wilt empathisch vermogen en vaardigheden ontwikkelen om zo effectief mogelijk intercultureel te kunnen communiceren.

Omschrijving

Onze maatschappij wordt steeds diverser. Globalisering en politieke conflicten hebben ervoor gezorgd dat we vaker reizen en migreren. Daarnaast zijn mensen over de hele wereld door digitalisering sterk met elkaar verbonden. Als gevolg daarvan krijgen we vaker te maken met complexe en overlappende netwerken van culturen en achtergronden. Hierdoor zijn bewustwording en praktische vaardigheden om intercultureel te communiceren essentieel geworden. Ook op de werkvloer komen verschillende culturen regelmatig met elkaar in contact. We werken en verbinden zowel offline als online met mensen met de meest uiteenlopende achtergronden. Interculturele communicatie is daarmee een wezenlijk aspect van diversiteit en inclusie geworden. Al deze ontwikkelingen vereisen nieuwe competenties van professionals en nieuwe communicatiestrategieën voor bedrijven.

Opleidingskenmerk(en)

Trainingen

Leerdoel(en)

In deze Masterclass worden belangrijke communicatiethema’s in relatie tot cultuur behandeld. De module begint met theorieën en perspectieven om het thema cultuur en diversiteit goed te verkennen. Daarna worden aan de hand van wetenschappelijke onderzoeken en praktijkvoorbeelden de gevolgen van cultuur voor marketing en communicatie zowel offline als online besproken. Je krijgt inzichten over interculturele verschillen op nationaal, organisatie en individueel niveau. Tijdens de lessen wordt gewerkt met (praktijk)opdrachten en actuele cases. Zo beschik je na afloop van deze Masterclass over de praktische handvatten om je interculturele inzichten in te zetten om de effectiviteit van communicatie te verhogen.

Programma

Rooster

2 dagen

Leerplan

De volgende onderwerpen komen aan bod:

Masterclass Interculturele Communicatie
  • Elementen en kenmerken van cultuur
  • Culturele normen en waarden
  • Culturele verschillen: nationaal, organisatie en individu
  • Cultuurschok, cultuurclash, stereotypen en vooroordelen
  • Verbale en non-verbale communicatie
  • Interculturele communicatie en digitalisering
  • Cultuur in virtuele teams en interne/externe communicatie
  • Diversiteit en inclusie
  • Cultuur in internationale marketing en advertising
  • Valkuilen en aandachtspunten

Diploma

Certificaat

Kostenoverzicht

Prijs incl. BTW, voor aftrek STAP-budget € 1704,85
Prijs incl. BTW, na aftrek STAP-budget € 704,85
Komt in aanmerking voor STAP-budget € 1650,35
Collegegeld € 1465,00
Studiemateriaal € 125,35

Locatiekosten

€ 60,00
Niet vergoed door STAP-budget € 54,50

Arrangementen (Lunch)

€ 54,50
back Terug
close

Kies je startdatum:

Ma. 16 okt. 2023, Amsterdam

(Dag)deel: Dag (planning kan afwijken)

> kies deze

Ma. 16 okt. 2023, Eindhoven

(Dag)deel: Dag (planning kan afwijken)

> kies deze

Ma. 16 okt. 2023, Rotterdam

(Dag)deel: Dag (planning kan afwijken)

> kies deze

Ma. 16 okt. 2023, Utrecht

(Dag)deel: Dag (planning kan afwijken)

> kies deze

Ma. 16 okt. 2023, Zwolle

(Dag)deel: Dag (planning kan afwijken)

> kies deze

Kostenoverzicht

Prijs incl. BTW, voor aftrek STAP-budget € 1704,85
Prijs incl. BTW, na aftrek STAP-budget € 704,85
Komt in aanmerking voor STAP-budget € 1650,35
Collegegeld € 1465,00
Studiemateriaal € 125,35

Locatiekosten

€ 60,00
Niet vergoed door STAP-budget € 54,50

Arrangementen (Lunch)

€ 54,50
return

Terug

Download PDF

close
close
pdf

Ja, stuur mij een PDF

Stuur mij een PDF

Ontvang eenmalig een pdf per e-mail met de actuele opleidingsinformatie van
Masterclass Interculturele Communicatie - Dag’.

Oeps. Vul een juiste naam in

Oeps. Vul een juist e-mailadres in

De e-mail is geregistreerd
close Terug Filter startdata close

Filter startdata op:

Leslocatie

Maand:

return

Terug

close
close
close

Sla je favoriet op

Ontvang eenmalig een e-mail met de link naar de opleidingsinformatie van
Masterclass Interculturele Communicatie - Dagper e-mail.

Vul hier je voor- en achternaam in

Vul hier je e-mailadres in

De e-mail is geregistreerd

STAP-budget

Waarom je er snel bij moet zijn

Er zijn 5 tijdvakken dit jaar waarop telkens een deel van het STAP-budget vrijkomt. Er is per tijdvak ruimte voor zo’n 40.000 aanvragen. Op= op!

Dit is je keuze:

Masterclass Interculturele Communicatie - Dag

Dit is je keuze:

Masterclass Interculturele Communicatie - Dag

Overig
Training
2dagen
Ma. 16 okt. 2023 (of 1 andere opties )
Amsterdam (of 5 andere opties )
SRM
(-)
€ 704,85
Originele prijs voor aftrek STAP: € 1704,85
Originele prijs voor aftrek STAP: € 1704,85
Algemeen
Programma
Diploma
Kostenoverzicht
Overig
Training
2dagen
Ma. 16 okt. 2023
Amsterdam (of 4 andere opties)
SRM
sra-like
Deze keuze bewaren? Klik op het hartje!
Filter startdata
close

Filter startdata op:

Leslocatie

Maand:

Algemeen

return

Introductie

Deze Masterclass is bedoeld voor iedere professional die geïnteresseerd is in bewustwording en praktische kennis van cultuur. Je bent werkzaam als medior of senior communicatieprofessional, online/social-mediamanager, marketingmanager of marketingdirecteur of teammanager bij een (internationaal) bedrijf, non-profitorganisatie of de overheid. Je wilt leren omgaan met diversiteit en cultuurverschillen in je omgeving en in je communicatieactiviteiten, zowel online als offline. Je bent overtuigd van het belang van culturele sensitiviteit in je organisatie en wilt empathisch vermogen en vaardigheden ontwikkelen om zo effectief mogelijk intercultureel te kunnen communiceren.

Omschrijving

Onze maatschappij wordt steeds diverser. Globalisering en politieke conflicten hebben ervoor gezorgd dat we vaker reizen en migreren. Daarnaast zijn mensen over de hele wereld door digitalisering sterk met elkaar verbonden. Als gevolg daarvan krijgen we vaker te maken met complexe en overlappende netwerken van culturen en achtergronden. Hierdoor zijn bewustwording en praktische vaardigheden om intercultureel te communiceren essentieel geworden. Ook op de werkvloer komen verschillende culturen regelmatig met elkaar in contact. We werken en verbinden zowel offline als online met mensen met de meest uiteenlopende achtergronden. Interculturele communicatie is daarmee een wezenlijk aspect van diversiteit en inclusie geworden. Al deze ontwikkelingen vereisen nieuwe competenties van professionals en nieuwe communicatiestrategieën voor bedrijven.

Opleidingskenmerk(en)

Trainingen

Leerdoel(en)

In deze Masterclass worden belangrijke communicatiethema’s in relatie tot cultuur behandeld. De module begint met theorieën en perspectieven om het thema cultuur en diversiteit goed te verkennen. Daarna worden aan de hand van wetenschappelijke onderzoeken en praktijkvoorbeelden de gevolgen van cultuur voor marketing en communicatie zowel offline als online besproken. Je krijgt inzichten over interculturele verschillen op nationaal, organisatie en individueel niveau. Tijdens de lessen wordt gewerkt met (praktijk)opdrachten en actuele cases. Zo beschik je na afloop van deze Masterclass over de praktische handvatten om je interculturele inzichten in te zetten om de effectiviteit van communicatie te verhogen.

Programma

return

Rooster

2 dagen

Leerplan

De volgende onderwerpen komen aan bod:

Masterclass Interculturele Communicatie
  • Elementen en kenmerken van cultuur
  • Culturele normen en waarden
  • Culturele verschillen: nationaal, organisatie en individu
  • Cultuurschok, cultuurclash, stereotypen en vooroordelen
  • Verbale en non-verbale communicatie
  • Interculturele communicatie en digitalisering
  • Cultuur in virtuele teams en interne/externe communicatie
  • Diversiteit en inclusie
  • Cultuur in internationale marketing en advertising
  • Valkuilen en aandachtspunten

Diploma

return

Certificaat

Kostenoverzicht

return
Prijs incl. BTW, voor aftrek STAP-budget € 1704,85
Prijs incl. BTW, na aftrek STAP-budget € 704,85
Komt in aanmerking voor STAP-budget € 1650,35
Collegegeld € 1465,00
Studiemateriaal € 125,35

Locatiekosten

€ 60,00
Niet vergoed door STAP-budget € 54,50

Arrangementen (Lunch)

€ 54,50

Startdatum

return

Ma. 16 okt. 2023, Amsterdam

(Dag)deel: Dag (planning kan afwijken)

> kies deze

Ma. 16 okt. 2023, Eindhoven

(Dag)deel: Dag (planning kan afwijken)

> kies deze

Ma. 16 okt. 2023, Rotterdam

(Dag)deel: Dag (planning kan afwijken)

> kies deze

Ma. 16 okt. 2023, Utrecht

(Dag)deel: Dag (planning kan afwijken)

> kies deze

Ma. 16 okt. 2023, Zwolle

(Dag)deel: Dag (planning kan afwijken)

> kies deze

Heb je vragen over deze scholing met STAP-budget?

Mail met stapcoach@opleiding.nl of bekijk onze veelgestelde vragen.