Dit is je keuze:

MBO Specialist Marketing en Communication - E-learning



Terug
Algemeen
Introductie
Je bent (aankomend) medewerker van een marketing- en communicatieafdeling. Je wilt kennis en vaardigheden ontwikkelen voor de belangrijkste ondersteunende taken van deze afdeling. Dat leer je tijdens de MBO Specialist Marketing en Communication.
Omschrijving
Wil jij je arbeidskansen vergroten als specialist marketing en communication? Dit programma leert jou alle ins- en outs van het vak. Zo ga je aan de slag met managementinformatie, denk hierbij aan: werken met begrotingen en budgetten, presentaties maken en dossierbeheer. Met deze basiskennis kun jij tools nog beter inzetten om tot een goede product- en prijspresentatie te komen. Natuurlijk heb je ook te maken met de creatieve kant van het vak, waarbij je social-mediakanalen inzet en de juiste snaar raakt met het schrijven van posts.
Opleidingskenmerk(en)
MBO-deelprogramma
Leerdoel(en)
Door de praktische opzet van het programma kun je dit in je werk toepassen. Je krijgt les van docenten met veel ervaring in marketing en communicatie. Leren doe je in de praktijk en daarom voer je verschillende praktijkopdrachten uit. Zo kun je alles wat je leert meteen toepassen, waardoor je direct al succesvoller wordt in je werk.
In dit programma wordt gebruikgemaakt van het meest actuele studiemateriaal. Daarnaast krijg je de beschikking over een speciaal voor het programma ingerichte online leeromgeving, waarin je allerlei aanvullende informatie en studietips vindt.
Toelating
Er zijn geen specifieke vooropleidingseisen voor dit programma. Het programma wordt verzorgd op MBO-niveau.
Programma
Rooster
- Duur van de opleiding: 1 jaar
- Varianten: Avond, dag, zaterdag
- Dag: 7 dagen van 10.00 uur tot 16.00 uur
- Avond: 14 avonden van 19.00 uur tot 22.00 uur
- E-learning: Afstandsstudie met contact en begeleiding op afstand
Leerplan
De volgende modules en onderwerpen komen aan bod:
Managementinformatie(4 bijeenkomsten)
- Gegevensverwerking
- Rapportages opstellen
- Begroten en budgetteren
- Presentaties maken
- Zakelijk schrijven
- Dossierbeheer
- AVG en vertrouwelijkheid
(6 bijeenkomsten)
- Communicatie en media
- Pr en marketing
- Communicatie en huisstijl
- Pr en relatie met pers en media
- Creatief schrijven van brieven, folders en advertenties
- Inzetten en onderhouden van social media
- Voorlichting en imago
(4 bijeenkomsten)
- Marketing, sales en communicatie
- Product, prijs, plaats en promotie
- Segmenteren, positioneren
- Consumentengedrag
- Online marketing en social media
- Onderdelen van een marketingplan
Diploma
Certificaat
Kostenoverzicht
Algemeen
Introductie
Je bent (aankomend) medewerker van een marketing- en communicatieafdeling. Je wilt kennis en vaardigheden ontwikkelen voor de belangrijkste ondersteunende taken van deze afdeling. Dat leer je tijdens de MBO Specialist Marketing en Communication.
Omschrijving
Wil jij je arbeidskansen vergroten als specialist marketing en communication? Dit programma leert jou alle ins- en outs van het vak. Zo ga je aan de slag met managementinformatie, denk hierbij aan: werken met begrotingen en budgetten, presentaties maken en dossierbeheer. Met deze basiskennis kun jij tools nog beter inzetten om tot een goede product- en prijspresentatie te komen. Natuurlijk heb je ook te maken met de creatieve kant van het vak, waarbij je social-mediakanalen inzet en de juiste snaar raakt met het schrijven van posts.
Opleidingskenmerk(en)
MBO-deelprogramma
Leerdoel(en)
Door de praktische opzet van het programma kun je dit in je werk toepassen. Je krijgt les van docenten met veel ervaring in marketing en communicatie. Leren doe je in de praktijk en daarom voer je verschillende praktijkopdrachten uit. Zo kun je alles wat je leert meteen toepassen, waardoor je direct al succesvoller wordt in je werk.
In dit programma wordt gebruikgemaakt van het meest actuele studiemateriaal. Daarnaast krijg je de beschikking over een speciaal voor het programma ingerichte online leeromgeving, waarin je allerlei aanvullende informatie en studietips vindt.
Toelating
Er zijn geen specifieke vooropleidingseisen voor dit programma. Het programma wordt verzorgd op MBO-niveau.
Programma
Rooster
- Duur van de opleiding: 1 jaar
- Varianten: Avond, dag, zaterdag
- Dag: 7 dagen van 10.00 uur tot 16.00 uur
- Avond: 14 avonden van 19.00 uur tot 22.00 uur
- E-learning: Afstandsstudie met contact en begeleiding op afstand
Leerplan
De volgende modules en onderwerpen komen aan bod:
Managementinformatie(4 bijeenkomsten)
- Gegevensverwerking
- Rapportages opstellen
- Begroten en budgetteren
- Presentaties maken
- Zakelijk schrijven
- Dossierbeheer
- AVG en vertrouwelijkheid
(6 bijeenkomsten)
- Communicatie en media
- Pr en marketing
- Communicatie en huisstijl
- Pr en relatie met pers en media
- Creatief schrijven van brieven, folders en advertenties
- Inzetten en onderhouden van social media
- Voorlichting en imago
(4 bijeenkomsten)
- Marketing, sales en communicatie
- Product, prijs, plaats en promotie
- Segmenteren, positioneren
- Consumentengedrag
- Online marketing en social media
- Onderdelen van een marketingplan
Diploma
Certificaat
Kostenoverzicht
Kostenoverzicht


Kies je startdatum:
Kostenoverzicht

Terug
Download PDF



Ja, stuur mij een PDF
Stuur mij een PDF
Ontvang eenmalig een pdf per e-mail met de actuele opleidingsinformatie van‘MBO Specialist Marketing en Communication - E-learning’.

Download PDF
Check je mail!

Je hebt een mail ontvangen!
Kijk in je mailprogramma of je mail van ons hebt ontvangen.
Het kan een minuut duren!


Filter startdata op:
Leslocatie
Toon minderMaand:
Toon minder
Terug
Bevestiging




Sla je favoriet op
Ontvang eenmalig een e-mail met de link naar de opleidingsinformatie van‘MBO Specialist Marketing en Communication - E-learning’ per e-mail.

Favorite
Check je mail!

Je hebt een mail ontvangen!
Kijk in je mailprogramma of je mail van ons hebt ontvangen.
Het kan een minuut duren!
STAP-budget
Waarom je er snel bij moet zijn
Er zijn 5 tijdvakken dit jaar waarop telkens een deel van het STAP-budget vrijkomt. Er is per tijdvak ruimte voor zo’n 40.000 aanvragen. Op= op!
Dit is je keuze:
MBO Specialist Marketing en Communication - E-learning
Dit is je keuze:

MBO Specialist Marketing en Communication - E-learning


Terug
Download PDF



Ja, stuur mij een PDF
Stuur mij een PDF
Ontvang eenmalig een pdf per e-mail met de actuele opleidingsinformatie van‘MBO Specialist Marketing en Communication - E-learning’.

Download PDF
Check je mail!

Je hebt een mail ontvangen!
Kijk in je mailprogramma of je mail van ons hebt ontvangen.
Het kan een minuut duren!

Terug
Bevestiging




Sla je favoriet op
Ontvang eenmalig een e-mail met de link naar de opleidingsinformatie van‘MBO Specialist Marketing en Communication - E-learning’ per e-mail.

Favorite
Check je mail!

Je hebt een mail ontvangen!
Kijk in je mailprogramma of je mail van ons hebt ontvangen.
Het kan een minuut duren!
Terug

Filter startdata op:
Leslocatie
Toon minderMaand:
Toon minderAlgemeen

Introductie
Je bent (aankomend) medewerker van een marketing- en communicatieafdeling. Je wilt kennis en vaardigheden ontwikkelen voor de belangrijkste ondersteunende taken van deze afdeling. Dat leer je tijdens de MBO Specialist Marketing en Communication.
Omschrijving
Wil jij je arbeidskansen vergroten als specialist marketing en communication? Dit programma leert jou alle ins- en outs van het vak. Zo ga je aan de slag met managementinformatie, denk hierbij aan: werken met begrotingen en budgetten, presentaties maken en dossierbeheer. Met deze basiskennis kun jij tools nog beter inzetten om tot een goede product- en prijspresentatie te komen. Natuurlijk heb je ook te maken met de creatieve kant van het vak, waarbij je social-mediakanalen inzet en de juiste snaar raakt met het schrijven van posts.
Opleidingskenmerk(en)
MBO-deelprogramma
Leerdoel(en)
Door de praktische opzet van het programma kun je dit in je werk toepassen. Je krijgt les van docenten met veel ervaring in marketing en communicatie. Leren doe je in de praktijk en daarom voer je verschillende praktijkopdrachten uit. Zo kun je alles wat je leert meteen toepassen, waardoor je direct al succesvoller wordt in je werk.
In dit programma wordt gebruikgemaakt van het meest actuele studiemateriaal. Daarnaast krijg je de beschikking over een speciaal voor het programma ingerichte online leeromgeving, waarin je allerlei aanvullende informatie en studietips vindt.
Toelating
Er zijn geen specifieke vooropleidingseisen voor dit programma. Het programma wordt verzorgd op MBO-niveau.
Programma

Rooster
- Duur van de opleiding: 1 jaar
- Varianten: Avond, dag, zaterdag
- Dag: 7 dagen van 10.00 uur tot 16.00 uur
- Avond: 14 avonden van 19.00 uur tot 22.00 uur
- E-learning: Afstandsstudie met contact en begeleiding op afstand
Leerplan
De volgende modules en onderwerpen komen aan bod:
Managementinformatie(4 bijeenkomsten)
- Gegevensverwerking
- Rapportages opstellen
- Begroten en budgetteren
- Presentaties maken
- Zakelijk schrijven
- Dossierbeheer
- AVG en vertrouwelijkheid
(6 bijeenkomsten)
- Communicatie en media
- Pr en marketing
- Communicatie en huisstijl
- Pr en relatie met pers en media
- Creatief schrijven van brieven, folders en advertenties
- Inzetten en onderhouden van social media
- Voorlichting en imago
(4 bijeenkomsten)
- Marketing, sales en communicatie
- Product, prijs, plaats en promotie
- Segmenteren, positioneren
- Consumentengedrag
- Online marketing en social media
- Onderdelen van een marketingplan
Diploma

Certificaat
Kostenoverzicht

Heb je vragen over deze scholing met STAP-budget?
Mail met stapcoach@opleiding.nl of bekijk onze veelgestelde vragen.