Dit is je keuze:

MBO Communicatie en Public Relations - E-learning



Terug
Algemeen
Introductie
Je bent een communicatie- en/of pr-medewerker en je hebt regelmatig contact met de publieksgroepen van je organisatie. Heb je vanuit een andere baan of rol te maken met marketing, communicatie of public relations en wil je graag je kennis en vaardigheden verbreden? Ook dan is de MBO Communicatie en Public Relations zeer geschikt voor jou.
Omschrijving
Ben je geïnteresseerd in het inspirerende vakgebied van communicatie en pr? In dit praktijkgerichte programma op MBO-niveau leer je alles over pr als communicatiemiddel en verdiep je je in de relatie tussen pr, de pers en media. Ook ga je aan de slag met het schrijven van creatieve teksten voor brieven, folders en advertenties en doe je kennis op over de inzet van social media. Zo ben je na dit programma breed inzetbaar op de communicatieafdeling in je organisatie.
Opleidingskenmerk(en)
MBO-deelprogramma
Leerdoel(en)
Met dit praktijkgerichte programma kun je werken en leren erg goed met elkaar combineren. Dit boeiende programma biedt je inzicht in de kernelementen van communicatie en public relations. Je gaat uitgebreid in op het onderhouden van contact met de pers. Je leert creatieve en doelgerichte teksten schrijven, gaat aan de slag met het inzetten en onderhouden van social media en je leert voorlichting geven aan verschillende doelgroepen.
Het programma wordt verzorgd door ervaren docenten, die je dagelijkse beroepspraktijk goed begrijpen. Zij bereiden je uitstekend voor op de praktijk. Tijdens het programma kun je gebruikmaken van de meest actuele literatuur. Daarnaast krijg je toegang tot onze online leeromgeving. Hier vind je alle relevante informatie rondom je studie en kun je communiceren met docenten en medestudenten.
Toelating
Er zijn geen specifieke vooropleidingseisen voor dit programma. Het programma wordt verzorgd op MBO-niveau.
Programma
Rooster
- Duur van de opleiding: 3 maanden
- Varianten: Avond, dag, zaterdag
- Dag: 3 dagen van 10.00 uur tot 16.00 uur
- Avond: 6 avonden van 19.00 uur tot 22.00 uur
- E-learning: Afstandsstudie met contact en begeleiding op afstand
Leerplan
De volgende onderwerpen komen aan bod:
Pr en marketing- Reclamedoelstellingen
- Reclame en marketingcommunicatie
- Werken met reclame- en pr-bureaus
- Mediarelatieplan
- Pr en relatie met pers en media
- Verschil tussen reclame en public relations (pr)
- Creatief schrijven van brieven, folders en advertenties
- Direct marketing en mailing
- Creativiteit in communicatie
- Inzetten en onderhouden van social media
- Ontwikkelen van reclameconcepten
- De rol van internet en social media in reclame
Diploma
Diploma
Kostenoverzicht
Algemeen
Introductie
Je bent een communicatie- en/of pr-medewerker en je hebt regelmatig contact met de publieksgroepen van je organisatie. Heb je vanuit een andere baan of rol te maken met marketing, communicatie of public relations en wil je graag je kennis en vaardigheden verbreden? Ook dan is de MBO Communicatie en Public Relations zeer geschikt voor jou.
Omschrijving
Ben je geïnteresseerd in het inspirerende vakgebied van communicatie en pr? In dit praktijkgerichte programma op MBO-niveau leer je alles over pr als communicatiemiddel en verdiep je je in de relatie tussen pr, de pers en media. Ook ga je aan de slag met het schrijven van creatieve teksten voor brieven, folders en advertenties en doe je kennis op over de inzet van social media. Zo ben je na dit programma breed inzetbaar op de communicatieafdeling in je organisatie.
Opleidingskenmerk(en)
MBO-deelprogramma
Leerdoel(en)
Met dit praktijkgerichte programma kun je werken en leren erg goed met elkaar combineren. Dit boeiende programma biedt je inzicht in de kernelementen van communicatie en public relations. Je gaat uitgebreid in op het onderhouden van contact met de pers. Je leert creatieve en doelgerichte teksten schrijven, gaat aan de slag met het inzetten en onderhouden van social media en je leert voorlichting geven aan verschillende doelgroepen.
Het programma wordt verzorgd door ervaren docenten, die je dagelijkse beroepspraktijk goed begrijpen. Zij bereiden je uitstekend voor op de praktijk. Tijdens het programma kun je gebruikmaken van de meest actuele literatuur. Daarnaast krijg je toegang tot onze online leeromgeving. Hier vind je alle relevante informatie rondom je studie en kun je communiceren met docenten en medestudenten.
Toelating
Er zijn geen specifieke vooropleidingseisen voor dit programma. Het programma wordt verzorgd op MBO-niveau.
Programma
Rooster
- Duur van de opleiding: 3 maanden
- Varianten: Avond, dag, zaterdag
- Dag: 3 dagen van 10.00 uur tot 16.00 uur
- Avond: 6 avonden van 19.00 uur tot 22.00 uur
- E-learning: Afstandsstudie met contact en begeleiding op afstand
Leerplan
De volgende onderwerpen komen aan bod:
Pr en marketing- Reclamedoelstellingen
- Reclame en marketingcommunicatie
- Werken met reclame- en pr-bureaus
- Mediarelatieplan
- Pr en relatie met pers en media
- Verschil tussen reclame en public relations (pr)
- Creatief schrijven van brieven, folders en advertenties
- Direct marketing en mailing
- Creativiteit in communicatie
- Inzetten en onderhouden van social media
- Ontwikkelen van reclameconcepten
- De rol van internet en social media in reclame
Diploma
Diploma
Kostenoverzicht
Kostenoverzicht


Kies je startdatum:
Kostenoverzicht

Terug
Download PDF



Ja, stuur mij een PDF
Stuur mij een PDF
Ontvang eenmalig een pdf per e-mail met de actuele opleidingsinformatie van‘MBO Communicatie en Public Relations - E-learning’.

Download PDF
Check je mail!

Je hebt een mail ontvangen!
Kijk in je mailprogramma of je mail van ons hebt ontvangen.
Het kan een minuut duren!


Filter startdata op:
Leslocatie
Toon minderMaand:
Toon minder
Terug
Bevestiging




Sla je favoriet op
Ontvang eenmalig een e-mail met de link naar de opleidingsinformatie van‘MBO Communicatie en Public Relations - E-learning’ per e-mail.

Favorite
Check je mail!

Je hebt een mail ontvangen!
Kijk in je mailprogramma of je mail van ons hebt ontvangen.
Het kan een minuut duren!
STAP-budget
Waarom je er snel bij moet zijn
Er zijn 5 tijdvakken dit jaar waarop telkens een deel van het STAP-budget vrijkomt. Er is per tijdvak ruimte voor zo’n 40.000 aanvragen. Op= op!
Dit is je keuze:
MBO Communicatie en Public Relations - E-learning
Dit is je keuze:

MBO Communicatie en Public Relations - E-learning


Terug
Download PDF



Ja, stuur mij een PDF
Stuur mij een PDF
Ontvang eenmalig een pdf per e-mail met de actuele opleidingsinformatie van‘MBO Communicatie en Public Relations - E-learning’.

Download PDF
Check je mail!

Je hebt een mail ontvangen!
Kijk in je mailprogramma of je mail van ons hebt ontvangen.
Het kan een minuut duren!

Terug
Bevestiging




Sla je favoriet op
Ontvang eenmalig een e-mail met de link naar de opleidingsinformatie van‘MBO Communicatie en Public Relations - E-learning’ per e-mail.

Favorite
Check je mail!

Je hebt een mail ontvangen!
Kijk in je mailprogramma of je mail van ons hebt ontvangen.
Het kan een minuut duren!
Terug

Filter startdata op:
Leslocatie
Toon minderMaand:
Toon minderAlgemeen

Introductie
Je bent een communicatie- en/of pr-medewerker en je hebt regelmatig contact met de publieksgroepen van je organisatie. Heb je vanuit een andere baan of rol te maken met marketing, communicatie of public relations en wil je graag je kennis en vaardigheden verbreden? Ook dan is de MBO Communicatie en Public Relations zeer geschikt voor jou.
Omschrijving
Ben je geïnteresseerd in het inspirerende vakgebied van communicatie en pr? In dit praktijkgerichte programma op MBO-niveau leer je alles over pr als communicatiemiddel en verdiep je je in de relatie tussen pr, de pers en media. Ook ga je aan de slag met het schrijven van creatieve teksten voor brieven, folders en advertenties en doe je kennis op over de inzet van social media. Zo ben je na dit programma breed inzetbaar op de communicatieafdeling in je organisatie.
Opleidingskenmerk(en)
MBO-deelprogramma
Leerdoel(en)
Met dit praktijkgerichte programma kun je werken en leren erg goed met elkaar combineren. Dit boeiende programma biedt je inzicht in de kernelementen van communicatie en public relations. Je gaat uitgebreid in op het onderhouden van contact met de pers. Je leert creatieve en doelgerichte teksten schrijven, gaat aan de slag met het inzetten en onderhouden van social media en je leert voorlichting geven aan verschillende doelgroepen.
Het programma wordt verzorgd door ervaren docenten, die je dagelijkse beroepspraktijk goed begrijpen. Zij bereiden je uitstekend voor op de praktijk. Tijdens het programma kun je gebruikmaken van de meest actuele literatuur. Daarnaast krijg je toegang tot onze online leeromgeving. Hier vind je alle relevante informatie rondom je studie en kun je communiceren met docenten en medestudenten.
Toelating
Er zijn geen specifieke vooropleidingseisen voor dit programma. Het programma wordt verzorgd op MBO-niveau.
Programma

Rooster
- Duur van de opleiding: 3 maanden
- Varianten: Avond, dag, zaterdag
- Dag: 3 dagen van 10.00 uur tot 16.00 uur
- Avond: 6 avonden van 19.00 uur tot 22.00 uur
- E-learning: Afstandsstudie met contact en begeleiding op afstand
Leerplan
De volgende onderwerpen komen aan bod:
Pr en marketing- Reclamedoelstellingen
- Reclame en marketingcommunicatie
- Werken met reclame- en pr-bureaus
- Mediarelatieplan
- Pr en relatie met pers en media
- Verschil tussen reclame en public relations (pr)
- Creatief schrijven van brieven, folders en advertenties
- Direct marketing en mailing
- Creativiteit in communicatie
- Inzetten en onderhouden van social media
- Ontwikkelen van reclameconcepten
- De rol van internet en social media in reclame
Diploma

Diploma
Kostenoverzicht

Heb je vragen over deze scholing met STAP-budget?
Mail met stapcoach@opleiding.nl of bekijk onze veelgestelde vragen.