Dit is je keuze:

HBO Bachelor Management specialisatie Managementsupport - Zaterdag



Terug
Algemeen
Introductie
Je bent (aankomend) supportmanager of manager en wilt je managementvaardigheden afstemmen op de nieuwste trends en ontwikkelingen binnen de branche. Daarbij heb je de ambitie om je kennis uit te breiden naar HBO Bachelorniveau.
Deze HBO Bachelor Management kun je volgen als je een diploma HAVO, VWO of MBO-niveau 4 hebt. Heb je geen van deze diploma’s? Dan kun je ook instromen met een 21+ toets. Zie Hogeschool NCOI voor meer informatie.
Omschrijving
Wil je je vanuit een supportrol als bijvoorbeeld managementassistent of officemanager doorontwikkelen richting HBO Bachelorniveau? Dan is deze HBO Bachelor Management specialisatie Managementsupport interessant. Je leert hoe organisaties in elkaar steken en hoe processen met elkaar verbonden zijn. In de specialisatie Managementsupport verdiep je je in projectmanagementvaardigheden. Hierin leer je hoe je projecten kunt opzetten, projecten kunt leiden en gebruik kan maken van de kwaliteiten van je collega's. Ook verdiep je je in corporate communicatie, het gebruik van digitale tools en social media voor support. Doordat je de relatie van verschillende processen binnen de organisatie doorziet, kun je goed beslissingen nemen en teams aansturen.
Opleidingskenmerk(en)
HBO Bachelor
Leerdoel(en)
De HBO Bachelor Management is speciaal ontwikkeld voor werkenden. De opleiding bestaat uit 3 fases en een afstudeerfase. Per fase volg je meerdere modules. Jouw opleiding wordt op maat gemaakt, waarbij jouw vooropleiding en werkervaring bepalen hoe snel je de opleiding kunt doorlopen. Tijdens je gehele studie heb je een persoonlijke studiebegeleider als vaste contactpersoon voor alles waar je tijdens je opleiding tegenaan loopt.
Programma
Rooster
36 maanden
Leerplan
De Bacheloropleiding bestaat uit 240 EC (studiepunten). Het programma is opgedeeld in 3 fases en een afstudeerfase. In elke fase behaal je 60 EC. Elke fase bestaat uit modules waarin steeds een onderwerp centraal staat.
Fase 1- Management en organisatie 8 EC
(6 bijeenkomsten)
- Inzicht in de werking van organisaties
- Organisatiestructuur en -processen
- Managementtaken en leiderschapsstijlen
- Leidinggeven en motiveren
- Plannen, aansturen en bewaken
- Werkverdeling en samenwerking
- Bevoegdheden en besluitvorming
- Effectieve werkorganisatie
- HR-management 8 EC
(6 bijeenkomsten)
- Introductie organisatie- en personeelsmanagement
- Strategische personeelsplanning en recruitment
- Ontwikkeling, doorstroom en uitstroom van personeel
- Performancemanagement
- Duurzame inzetbaarheid en talentontwikkeling
- Gedrag in organisaties 8 EC
(6 bijeenkomsten)
- Gedrag in organisaties
- Motivatie en werkplezier
- Formele en informele besluitvorming
- Psychologische aspecten van organisatiegedrag
- Groepsdynamica en -effectiviteit
- Macht en politiek
- Conflicten en spanning
- Organisatiecultuur en -verandering
- Bedrijfseconomische aspecten 8 EC
(6 bijeenkomsten)
- Lezen en begrijpen van financiële overzichten
- Werken met financiële kengetallen
- Indeling van kosten en break-even analyse
- Beoordelen van de financiële gezondheid van een organisatie
- Beoordelen van een investeringsvoorstel
- Werken met een planning-en-controlcyclus
- Financiële gegevens bij besluitvorming
- Managementvaardigheden 8 EC
(4 bijeenkomsten)
- Stijlen van leidinggeven
- Leiderschapsstijl
- Leidinggeven en ontvangen
- Motiveren en inspireren
- Teambuilding en coaching
- Delegatie en span of control
- Management in de praktijk 8 EC
- Analyse van managementvraagstukkenPraktische toepassing van de opleiding in de praktijkActuele praktijkcases en praktijktoepassingen
- Integrale opdracht 6 EC
- Toepassing van de modules uit deze fase in een praktische afsluitende opdracht
- Praktijkprogramma 6 EC
- Portfolio met de voortgang van je persoonlijke en professionele vaardigheden die je ontwikkelt in de praktijk
- Corporate communicatie 8 EC
(6 bijeenkomsten)
- Visie, missie en doelen
- Identiteit, imago en reputatie
- Arbeidsmarktcommunicatie en employer branding
- Interne communicatie
- Communicatie bij veranderingsprocessen
- Maatschappelijk verantwoord ondernemen
- Corporate branding
- Projectmanagementvaardigheden 8 EC
(4 bijeenkomsten)
- Kenmerken van projecten
- Projectmanagementmethoden
- Projectafbakening en -fasering
- Projectorganisatie en -omgeving
- Budgetbeheersing
- Risicomanagement
- Succesvolle projectafronding
- Next supportmanagement 8 EC
(6 bijeenkomsten)
- Rol van managementsupport in de organisatie
- Inzicht in de organisatie en de rol van de manager
- Vaardigheden managementsupport
- Assertief optreden en handelen
- Plannen en organiseren van vergaderingen en evenementen
- Mobiel werken en communiceren
- Digitale aspecten van support
- Support in social media
- Van ondersteunen naar proactief supportmanagement
- Kwaliteitsmanagement 8 EC
(6 bijeenkomsten)
- Kwaliteitssystemen (ISO 9000-serie, INK/EFQM)
- Toepassen van kwaliteitssystemen
- Integrale kwaliteitszorg
- Quality control: beheersing van processen
- Certificering en accreditatie
- Kwaliteit, beleid en strategie
- Strategisch kwaliteitsmanagement
- Integrale ketenzorg
- Leiderschap in de keten
- Management van bedrijfsprocessen 8 EC
(6 bijeenkomsten)
- Inzicht in bedrijfsprocessen
- In kaart brengen van processen
- Processen verbeteren en optimaliseren
- Lean management en Six Sigma
- Systeemtheorie en procesmanagement
- Probleemoplostechnieken
- Procesverbetering en veranderkunde
- Effectief communiceren en beïnvloeden 8 EC
(4 bijeenkomsten)
- Inzicht in jezelf en anderen
- Kernkwaliteiten
- Motivatie en belangen van anderen
- Effectieve gesprekstechnieken
- Lastige gesprekken voeren
- Weerstand en emoties
- Situationeel handelen
- Beïnvloedingsvaardigheden en -strategieën
- Invloedstijlen
- Je doelen bereiken
- Integrale opdracht 6 EC
- Toepassing van de modules uit deze fase in een praktische afsluitende opdracht
- Praktijkprogramma 6 EC
- Portfolio met de voortgang van je persoonlijke en professionele vaardigheden die je ontwikkelt in de praktijk
- Data-analyse voor managers 12 EC
(6 bijeenkomsten)
- Uitgangspunten in werken met data
- Meerwaarde uit data halen
- Grondbeginselen van big-data-analyse
- Business intelligence (BI) tools
- Inzicht in data en visualisatie
- Managementrapportages en data dashboards
- Datagedreven besluitvorming
- Data en forecasting
- Machine learning en kenmerken van algoritmes
- Effectief leidinggeven 8 EC
(4 bijeenkomsten)
- Inspireren, binden en boeien
- Bouwen aan effectieve teams
- Conflicthantering
- Weerstand overwinnen
- Stijlen van leidinggeven
- Stijlflexibiliteit
- Strategisch management 12 EC
(6 bijeenkomsten)
- Strategische oriëntatie
- Strategische positionering
- Concurrentiestrategieën
- Interne en externe analyse
- Strategie, cultuur en structuur
- Vormen van samenwerking
- Strategie en verandermanagement
- Geografische spreiding en verticale integratie
- Kritische succesfactoren
- Formuleren van een strategisch plan
- Organisatie en verandering 12 EC
(6 bijeenkomsten)
- Doel en achtergrond van veranderen
- Stromingen in verandermanagement
- Veranderen en organisatiecultuur
- Veranderstrategie
- De verandermanager en leiderschap
- Communicatie tijdens veranderproces
- Implementatie van veranderingen
- Evaluatie van veranderingen
- Integrale opdracht 6 EC
- Toepassing van de modules uit deze fase in een praktische afsluitende opdracht
- Praktijkprogramma 10 EC
- Portfolio met de voortgang van je persoonlijke en professionele vaardigheden die je ontwikkelt in de praktijk
- Praktijkprogramma 30 EC
- Portfolio met de voortgang van je persoonlijke en professionele vaardigheden die je ontwikkelt in de praktijk
- Afstudeeropdracht 30 EC
- Praktische afstudeeropdracht, waarmee je je opleiding afrondt
In de eerste fase wordt in de vorm van modules ingegaan op de verschillende thema's die voor iedere manager relevant zijn. Je brengt verschillende afdelingen van je organisatie in kaart en onderzoekt welke managementtaken zij verrichten. Hierbij leer je op welke wijze je organisatorische vraagstukken projectmatig kunt benaderen. Ook werk je aan je vaardigheden als manager.
Fase 2Je gaat in deze tweede fase aan de slag met verdiepende thema's op het gebied van management en legt de verbinding met actuele ontwikkelingen binnen het werkgebied van supportmanagement.
Fase 3In de derde fase verdiep je je in strategisch management. Daarbij onderzoek je je leiderschapsstijl. Je leert hoe je op coachende wijze je medewerkers inspireert en motiveert. Aan de hand van soft skills leer je hoe je je organisatie wendbaar maakt voor veranderingen.
AfstudeerfaseIn de laatste fase verzamel je alles wat je geleerd hebt in je portfolio. Daarnaast werk je aan een praktische afstudeeropdracht, waarmee je je opleiding afrondt. Je toont in deze fase aan op HBO Bachelorniveau te functioneren.
Diploma
Diploma
Kostenoverzicht
Arrangementen (Lunch)
€ 1226,25Algemeen
Introductie
Je bent (aankomend) supportmanager of manager en wilt je managementvaardigheden afstemmen op de nieuwste trends en ontwikkelingen binnen de branche. Daarbij heb je de ambitie om je kennis uit te breiden naar HBO Bachelorniveau.
Deze HBO Bachelor Management kun je volgen als je een diploma HAVO, VWO of MBO-niveau 4 hebt. Heb je geen van deze diploma’s? Dan kun je ook instromen met een 21+ toets. Zie Hogeschool NCOI voor meer informatie.
Omschrijving
Wil je je vanuit een supportrol als bijvoorbeeld managementassistent of officemanager doorontwikkelen richting HBO Bachelorniveau? Dan is deze HBO Bachelor Management specialisatie Managementsupport interessant. Je leert hoe organisaties in elkaar steken en hoe processen met elkaar verbonden zijn. In de specialisatie Managementsupport verdiep je je in projectmanagementvaardigheden. Hierin leer je hoe je projecten kunt opzetten, projecten kunt leiden en gebruik kan maken van de kwaliteiten van je collega's. Ook verdiep je je in corporate communicatie, het gebruik van digitale tools en social media voor support. Doordat je de relatie van verschillende processen binnen de organisatie doorziet, kun je goed beslissingen nemen en teams aansturen.
Opleidingskenmerk(en)
HBO Bachelor
Leerdoel(en)
De HBO Bachelor Management is speciaal ontwikkeld voor werkenden. De opleiding bestaat uit 3 fases en een afstudeerfase. Per fase volg je meerdere modules. Jouw opleiding wordt op maat gemaakt, waarbij jouw vooropleiding en werkervaring bepalen hoe snel je de opleiding kunt doorlopen. Tijdens je gehele studie heb je een persoonlijke studiebegeleider als vaste contactpersoon voor alles waar je tijdens je opleiding tegenaan loopt.
Programma
Rooster
36 maanden
Leerplan
De Bacheloropleiding bestaat uit 240 EC (studiepunten). Het programma is opgedeeld in 3 fases en een afstudeerfase. In elke fase behaal je 60 EC. Elke fase bestaat uit modules waarin steeds een onderwerp centraal staat.
Fase 1- Management en organisatie 8 EC
(6 bijeenkomsten)
- Inzicht in de werking van organisaties
- Organisatiestructuur en -processen
- Managementtaken en leiderschapsstijlen
- Leidinggeven en motiveren
- Plannen, aansturen en bewaken
- Werkverdeling en samenwerking
- Bevoegdheden en besluitvorming
- Effectieve werkorganisatie
- HR-management 8 EC
(6 bijeenkomsten)
- Introductie organisatie- en personeelsmanagement
- Strategische personeelsplanning en recruitment
- Ontwikkeling, doorstroom en uitstroom van personeel
- Performancemanagement
- Duurzame inzetbaarheid en talentontwikkeling
- Gedrag in organisaties 8 EC
(6 bijeenkomsten)
- Gedrag in organisaties
- Motivatie en werkplezier
- Formele en informele besluitvorming
- Psychologische aspecten van organisatiegedrag
- Groepsdynamica en -effectiviteit
- Macht en politiek
- Conflicten en spanning
- Organisatiecultuur en -verandering
- Bedrijfseconomische aspecten 8 EC
(6 bijeenkomsten)
- Lezen en begrijpen van financiële overzichten
- Werken met financiële kengetallen
- Indeling van kosten en break-even analyse
- Beoordelen van de financiële gezondheid van een organisatie
- Beoordelen van een investeringsvoorstel
- Werken met een planning-en-controlcyclus
- Financiële gegevens bij besluitvorming
- Managementvaardigheden 8 EC
(4 bijeenkomsten)
- Stijlen van leidinggeven
- Leiderschapsstijl
- Leidinggeven en ontvangen
- Motiveren en inspireren
- Teambuilding en coaching
- Delegatie en span of control
- Management in de praktijk 8 EC
- Analyse van managementvraagstukkenPraktische toepassing van de opleiding in de praktijkActuele praktijkcases en praktijktoepassingen
- Integrale opdracht 6 EC
- Toepassing van de modules uit deze fase in een praktische afsluitende opdracht
- Praktijkprogramma 6 EC
- Portfolio met de voortgang van je persoonlijke en professionele vaardigheden die je ontwikkelt in de praktijk
- Corporate communicatie 8 EC
(6 bijeenkomsten)
- Visie, missie en doelen
- Identiteit, imago en reputatie
- Arbeidsmarktcommunicatie en employer branding
- Interne communicatie
- Communicatie bij veranderingsprocessen
- Maatschappelijk verantwoord ondernemen
- Corporate branding
- Projectmanagementvaardigheden 8 EC
(4 bijeenkomsten)
- Kenmerken van projecten
- Projectmanagementmethoden
- Projectafbakening en -fasering
- Projectorganisatie en -omgeving
- Budgetbeheersing
- Risicomanagement
- Succesvolle projectafronding
- Next supportmanagement 8 EC
(6 bijeenkomsten)
- Rol van managementsupport in de organisatie
- Inzicht in de organisatie en de rol van de manager
- Vaardigheden managementsupport
- Assertief optreden en handelen
- Plannen en organiseren van vergaderingen en evenementen
- Mobiel werken en communiceren
- Digitale aspecten van support
- Support in social media
- Van ondersteunen naar proactief supportmanagement
- Kwaliteitsmanagement 8 EC
(6 bijeenkomsten)
- Kwaliteitssystemen (ISO 9000-serie, INK/EFQM)
- Toepassen van kwaliteitssystemen
- Integrale kwaliteitszorg
- Quality control: beheersing van processen
- Certificering en accreditatie
- Kwaliteit, beleid en strategie
- Strategisch kwaliteitsmanagement
- Integrale ketenzorg
- Leiderschap in de keten
- Management van bedrijfsprocessen 8 EC
(6 bijeenkomsten)
- Inzicht in bedrijfsprocessen
- In kaart brengen van processen
- Processen verbeteren en optimaliseren
- Lean management en Six Sigma
- Systeemtheorie en procesmanagement
- Probleemoplostechnieken
- Procesverbetering en veranderkunde
- Effectief communiceren en beïnvloeden 8 EC
(4 bijeenkomsten)
- Inzicht in jezelf en anderen
- Kernkwaliteiten
- Motivatie en belangen van anderen
- Effectieve gesprekstechnieken
- Lastige gesprekken voeren
- Weerstand en emoties
- Situationeel handelen
- Beïnvloedingsvaardigheden en -strategieën
- Invloedstijlen
- Je doelen bereiken
- Integrale opdracht 6 EC
- Toepassing van de modules uit deze fase in een praktische afsluitende opdracht
- Praktijkprogramma 6 EC
- Portfolio met de voortgang van je persoonlijke en professionele vaardigheden die je ontwikkelt in de praktijk
- Data-analyse voor managers 12 EC
(6 bijeenkomsten)
- Uitgangspunten in werken met data
- Meerwaarde uit data halen
- Grondbeginselen van big-data-analyse
- Business intelligence (BI) tools
- Inzicht in data en visualisatie
- Managementrapportages en data dashboards
- Datagedreven besluitvorming
- Data en forecasting
- Machine learning en kenmerken van algoritmes
- Effectief leidinggeven 8 EC
(4 bijeenkomsten)
- Inspireren, binden en boeien
- Bouwen aan effectieve teams
- Conflicthantering
- Weerstand overwinnen
- Stijlen van leidinggeven
- Stijlflexibiliteit
- Strategisch management 12 EC
(6 bijeenkomsten)
- Strategische oriëntatie
- Strategische positionering
- Concurrentiestrategieën
- Interne en externe analyse
- Strategie, cultuur en structuur
- Vormen van samenwerking
- Strategie en verandermanagement
- Geografische spreiding en verticale integratie
- Kritische succesfactoren
- Formuleren van een strategisch plan
- Organisatie en verandering 12 EC
(6 bijeenkomsten)
- Doel en achtergrond van veranderen
- Stromingen in verandermanagement
- Veranderen en organisatiecultuur
- Veranderstrategie
- De verandermanager en leiderschap
- Communicatie tijdens veranderproces
- Implementatie van veranderingen
- Evaluatie van veranderingen
- Integrale opdracht 6 EC
- Toepassing van de modules uit deze fase in een praktische afsluitende opdracht
- Praktijkprogramma 10 EC
- Portfolio met de voortgang van je persoonlijke en professionele vaardigheden die je ontwikkelt in de praktijk
- Praktijkprogramma 30 EC
- Portfolio met de voortgang van je persoonlijke en professionele vaardigheden die je ontwikkelt in de praktijk
- Afstudeeropdracht 30 EC
- Praktische afstudeeropdracht, waarmee je je opleiding afrondt
In de eerste fase wordt in de vorm van modules ingegaan op de verschillende thema's die voor iedere manager relevant zijn. Je brengt verschillende afdelingen van je organisatie in kaart en onderzoekt welke managementtaken zij verrichten. Hierbij leer je op welke wijze je organisatorische vraagstukken projectmatig kunt benaderen. Ook werk je aan je vaardigheden als manager.
Fase 2Je gaat in deze tweede fase aan de slag met verdiepende thema's op het gebied van management en legt de verbinding met actuele ontwikkelingen binnen het werkgebied van supportmanagement.
Fase 3In de derde fase verdiep je je in strategisch management. Daarbij onderzoek je je leiderschapsstijl. Je leert hoe je op coachende wijze je medewerkers inspireert en motiveert. Aan de hand van soft skills leer je hoe je je organisatie wendbaar maakt voor veranderingen.
AfstudeerfaseIn de laatste fase verzamel je alles wat je geleerd hebt in je portfolio. Daarnaast werk je aan een praktische afstudeeropdracht, waarmee je je opleiding afrondt. Je toont in deze fase aan op HBO Bachelorniveau te functioneren.
Diploma
Diploma
Kostenoverzicht
Arrangementen (Lunch)
€ 1226,25Kostenoverzicht
Arrangementen (Lunch)
€ 1226,25

Kies je startdatum:
Dit is je keuze:
HBO Bachelor Management specialisatie Managementsupport - Zaterdag
wijzig
Za. 7 okt. 2023
AmsterdamPlanning
Er is geen planning bekend bij Opleiding.nl
> Toon meer (0)
Dit is je keuze:
HBO Bachelor Management specialisatie Managementsupport - Zaterdag
wijzig
Za. 7 okt. 2023
EindhovenPlanning
Er is geen planning bekend bij Opleiding.nl
> Toon meer (0)
Dit is je keuze:
HBO Bachelor Management specialisatie Managementsupport - Zaterdag
wijzig
Za. 7 okt. 2023
RotterdamPlanning
Er is geen planning bekend bij Opleiding.nl
> Toon meer (0)
Dit is je keuze:
HBO Bachelor Management specialisatie Managementsupport - Zaterdag
wijzig
Za. 7 okt. 2023
UtrechtPlanning
Er is geen planning bekend bij Opleiding.nl
> Toon meer (0)
Dit is je keuze:
HBO Bachelor Management specialisatie Managementsupport - Zaterdag
wijzig
Za. 7 okt. 2023
ZwollePlanning
Er is geen planning bekend bij Opleiding.nl
> Toon meer (0)
Kostenoverzicht
Arrangementen (Lunch)
€ 1226,25
Terug
Download PDF



Ja, stuur mij een PDF
Stuur mij een PDF
Ontvang eenmalig een pdf per e-mail met de actuele opleidingsinformatie van‘HBO Bachelor Management specialisatie Managementsupport - Zaterdag’.

Download PDF
Check je mail!

Je hebt een mail ontvangen!
Kijk in je mailprogramma of je mail van ons hebt ontvangen.
Het kan een minuut duren!


Filter startdata op:
Leslocatie
Maand:

Terug
Bevestiging




Sla je favoriet op
Ontvang eenmalig een e-mail met de link naar de opleidingsinformatie van‘HBO Bachelor Management specialisatie Managementsupport - Zaterdag’ per e-mail.

Favorite
Check je mail!

Je hebt een mail ontvangen!
Kijk in je mailprogramma of je mail van ons hebt ontvangen.
Het kan een minuut duren!
STAP-budget
Waarom je er snel bij moet zijn
Er zijn 5 tijdvakken dit jaar waarop telkens een deel van het STAP-budget vrijkomt. Er is per tijdvak ruimte voor zo’n 40.000 aanvragen. Op= op!
Dit is je keuze:
HBO Bachelor Management specialisatie Managementsupport - Zaterdag
Dit is je keuze:

HBO Bachelor Management specialisatie Managementsupport - Zaterdag


Terug
Download PDF



Ja, stuur mij een PDF
Stuur mij een PDF
Ontvang eenmalig een pdf per e-mail met de actuele opleidingsinformatie van‘HBO Bachelor Management specialisatie Managementsupport - Zaterdag’.

Download PDF
Check je mail!

Je hebt een mail ontvangen!
Kijk in je mailprogramma of je mail van ons hebt ontvangen.
Het kan een minuut duren!

Terug
Bevestiging




Sla je favoriet op
Ontvang eenmalig een e-mail met de link naar de opleidingsinformatie van‘HBO Bachelor Management specialisatie Managementsupport - Zaterdag’ per e-mail.

Favorite
Check je mail!

Je hebt een mail ontvangen!
Kijk in je mailprogramma of je mail van ons hebt ontvangen.
Het kan een minuut duren!
Terug

Filter startdata op:
Leslocatie
Maand:
Algemeen

Introductie
Je bent (aankomend) supportmanager of manager en wilt je managementvaardigheden afstemmen op de nieuwste trends en ontwikkelingen binnen de branche. Daarbij heb je de ambitie om je kennis uit te breiden naar HBO Bachelorniveau.
Deze HBO Bachelor Management kun je volgen als je een diploma HAVO, VWO of MBO-niveau 4 hebt. Heb je geen van deze diploma’s? Dan kun je ook instromen met een 21+ toets. Zie Hogeschool NCOI voor meer informatie.
Omschrijving
Wil je je vanuit een supportrol als bijvoorbeeld managementassistent of officemanager doorontwikkelen richting HBO Bachelorniveau? Dan is deze HBO Bachelor Management specialisatie Managementsupport interessant. Je leert hoe organisaties in elkaar steken en hoe processen met elkaar verbonden zijn. In de specialisatie Managementsupport verdiep je je in projectmanagementvaardigheden. Hierin leer je hoe je projecten kunt opzetten, projecten kunt leiden en gebruik kan maken van de kwaliteiten van je collega's. Ook verdiep je je in corporate communicatie, het gebruik van digitale tools en social media voor support. Doordat je de relatie van verschillende processen binnen de organisatie doorziet, kun je goed beslissingen nemen en teams aansturen.
Opleidingskenmerk(en)
HBO Bachelor
Leerdoel(en)
De HBO Bachelor Management is speciaal ontwikkeld voor werkenden. De opleiding bestaat uit 3 fases en een afstudeerfase. Per fase volg je meerdere modules. Jouw opleiding wordt op maat gemaakt, waarbij jouw vooropleiding en werkervaring bepalen hoe snel je de opleiding kunt doorlopen. Tijdens je gehele studie heb je een persoonlijke studiebegeleider als vaste contactpersoon voor alles waar je tijdens je opleiding tegenaan loopt.
Programma

Rooster
36 maanden
Leerplan
De Bacheloropleiding bestaat uit 240 EC (studiepunten). Het programma is opgedeeld in 3 fases en een afstudeerfase. In elke fase behaal je 60 EC. Elke fase bestaat uit modules waarin steeds een onderwerp centraal staat.
Fase 1- Management en organisatie 8 EC
(6 bijeenkomsten)
- Inzicht in de werking van organisaties
- Organisatiestructuur en -processen
- Managementtaken en leiderschapsstijlen
- Leidinggeven en motiveren
- Plannen, aansturen en bewaken
- Werkverdeling en samenwerking
- Bevoegdheden en besluitvorming
- Effectieve werkorganisatie
- HR-management 8 EC
(6 bijeenkomsten)
- Introductie organisatie- en personeelsmanagement
- Strategische personeelsplanning en recruitment
- Ontwikkeling, doorstroom en uitstroom van personeel
- Performancemanagement
- Duurzame inzetbaarheid en talentontwikkeling
- Gedrag in organisaties 8 EC
(6 bijeenkomsten)
- Gedrag in organisaties
- Motivatie en werkplezier
- Formele en informele besluitvorming
- Psychologische aspecten van organisatiegedrag
- Groepsdynamica en -effectiviteit
- Macht en politiek
- Conflicten en spanning
- Organisatiecultuur en -verandering
- Bedrijfseconomische aspecten 8 EC
(6 bijeenkomsten)
- Lezen en begrijpen van financiële overzichten
- Werken met financiële kengetallen
- Indeling van kosten en break-even analyse
- Beoordelen van de financiële gezondheid van een organisatie
- Beoordelen van een investeringsvoorstel
- Werken met een planning-en-controlcyclus
- Financiële gegevens bij besluitvorming
- Managementvaardigheden 8 EC
(4 bijeenkomsten)
- Stijlen van leidinggeven
- Leiderschapsstijl
- Leidinggeven en ontvangen
- Motiveren en inspireren
- Teambuilding en coaching
- Delegatie en span of control
- Management in de praktijk 8 EC
- Analyse van managementvraagstukkenPraktische toepassing van de opleiding in de praktijkActuele praktijkcases en praktijktoepassingen
- Integrale opdracht 6 EC
- Toepassing van de modules uit deze fase in een praktische afsluitende opdracht
- Praktijkprogramma 6 EC
- Portfolio met de voortgang van je persoonlijke en professionele vaardigheden die je ontwikkelt in de praktijk
- Corporate communicatie 8 EC
(6 bijeenkomsten)
- Visie, missie en doelen
- Identiteit, imago en reputatie
- Arbeidsmarktcommunicatie en employer branding
- Interne communicatie
- Communicatie bij veranderingsprocessen
- Maatschappelijk verantwoord ondernemen
- Corporate branding
- Projectmanagementvaardigheden 8 EC
(4 bijeenkomsten)
- Kenmerken van projecten
- Projectmanagementmethoden
- Projectafbakening en -fasering
- Projectorganisatie en -omgeving
- Budgetbeheersing
- Risicomanagement
- Succesvolle projectafronding
- Next supportmanagement 8 EC
(6 bijeenkomsten)
- Rol van managementsupport in de organisatie
- Inzicht in de organisatie en de rol van de manager
- Vaardigheden managementsupport
- Assertief optreden en handelen
- Plannen en organiseren van vergaderingen en evenementen
- Mobiel werken en communiceren
- Digitale aspecten van support
- Support in social media
- Van ondersteunen naar proactief supportmanagement
- Kwaliteitsmanagement 8 EC
(6 bijeenkomsten)
- Kwaliteitssystemen (ISO 9000-serie, INK/EFQM)
- Toepassen van kwaliteitssystemen
- Integrale kwaliteitszorg
- Quality control: beheersing van processen
- Certificering en accreditatie
- Kwaliteit, beleid en strategie
- Strategisch kwaliteitsmanagement
- Integrale ketenzorg
- Leiderschap in de keten
- Management van bedrijfsprocessen 8 EC
(6 bijeenkomsten)
- Inzicht in bedrijfsprocessen
- In kaart brengen van processen
- Processen verbeteren en optimaliseren
- Lean management en Six Sigma
- Systeemtheorie en procesmanagement
- Probleemoplostechnieken
- Procesverbetering en veranderkunde
- Effectief communiceren en beïnvloeden 8 EC
(4 bijeenkomsten)
- Inzicht in jezelf en anderen
- Kernkwaliteiten
- Motivatie en belangen van anderen
- Effectieve gesprekstechnieken
- Lastige gesprekken voeren
- Weerstand en emoties
- Situationeel handelen
- Beïnvloedingsvaardigheden en -strategieën
- Invloedstijlen
- Je doelen bereiken
- Integrale opdracht 6 EC
- Toepassing van de modules uit deze fase in een praktische afsluitende opdracht
- Praktijkprogramma 6 EC
- Portfolio met de voortgang van je persoonlijke en professionele vaardigheden die je ontwikkelt in de praktijk
- Data-analyse voor managers 12 EC
(6 bijeenkomsten)
- Uitgangspunten in werken met data
- Meerwaarde uit data halen
- Grondbeginselen van big-data-analyse
- Business intelligence (BI) tools
- Inzicht in data en visualisatie
- Managementrapportages en data dashboards
- Datagedreven besluitvorming
- Data en forecasting
- Machine learning en kenmerken van algoritmes
- Effectief leidinggeven 8 EC
(4 bijeenkomsten)
- Inspireren, binden en boeien
- Bouwen aan effectieve teams
- Conflicthantering
- Weerstand overwinnen
- Stijlen van leidinggeven
- Stijlflexibiliteit
- Strategisch management 12 EC
(6 bijeenkomsten)
- Strategische oriëntatie
- Strategische positionering
- Concurrentiestrategieën
- Interne en externe analyse
- Strategie, cultuur en structuur
- Vormen van samenwerking
- Strategie en verandermanagement
- Geografische spreiding en verticale integratie
- Kritische succesfactoren
- Formuleren van een strategisch plan
- Organisatie en verandering 12 EC
(6 bijeenkomsten)
- Doel en achtergrond van veranderen
- Stromingen in verandermanagement
- Veranderen en organisatiecultuur
- Veranderstrategie
- De verandermanager en leiderschap
- Communicatie tijdens veranderproces
- Implementatie van veranderingen
- Evaluatie van veranderingen
- Integrale opdracht 6 EC
- Toepassing van de modules uit deze fase in een praktische afsluitende opdracht
- Praktijkprogramma 10 EC
- Portfolio met de voortgang van je persoonlijke en professionele vaardigheden die je ontwikkelt in de praktijk
- Praktijkprogramma 30 EC
- Portfolio met de voortgang van je persoonlijke en professionele vaardigheden die je ontwikkelt in de praktijk
- Afstudeeropdracht 30 EC
- Praktische afstudeeropdracht, waarmee je je opleiding afrondt
In de eerste fase wordt in de vorm van modules ingegaan op de verschillende thema's die voor iedere manager relevant zijn. Je brengt verschillende afdelingen van je organisatie in kaart en onderzoekt welke managementtaken zij verrichten. Hierbij leer je op welke wijze je organisatorische vraagstukken projectmatig kunt benaderen. Ook werk je aan je vaardigheden als manager.
Fase 2Je gaat in deze tweede fase aan de slag met verdiepende thema's op het gebied van management en legt de verbinding met actuele ontwikkelingen binnen het werkgebied van supportmanagement.
Fase 3In de derde fase verdiep je je in strategisch management. Daarbij onderzoek je je leiderschapsstijl. Je leert hoe je op coachende wijze je medewerkers inspireert en motiveert. Aan de hand van soft skills leer je hoe je je organisatie wendbaar maakt voor veranderingen.
AfstudeerfaseIn de laatste fase verzamel je alles wat je geleerd hebt in je portfolio. Daarnaast werk je aan een praktische afstudeeropdracht, waarmee je je opleiding afrondt. Je toont in deze fase aan op HBO Bachelorniveau te functioneren.
Diploma

Diploma
Kostenoverzicht

Arrangementen (Lunch)
€ 1226,25Startdatum

Za. 7 okt. 2023, Amsterdam
Za. 7 okt. 2023, Eindhoven
Za. 7 okt. 2023, Rotterdam
Za. 7 okt. 2023, Utrecht
Za. 7 okt. 2023, Zwolle
Planning
Er is geen planning bekend bij Opleiding.nl
> Toon meer (0)
Er is geen planning bekend bij Opleiding.nl
> Toon meer (0)
Er is geen planning bekend bij Opleiding.nl
> Toon meer (0)
Er is geen planning bekend bij Opleiding.nl
> Toon meer (0)
Er is geen planning bekend bij Opleiding.nl
> Toon meer (0)
Kostenoverzicht
Prijs incl. BTW, na aftrek STAP-budget
€ 20671,70
Arrangementen (Lunch)
€ 1226,25Za. 7 okt. 2023, Amsterdam
(Dag)deel: Zaterdag (planning kan afwijken)
> kies dezeZa. 7 okt. 2023, Eindhoven
(Dag)deel: Zaterdag (planning kan afwijken)
> kies dezeZa. 7 okt. 2023, Rotterdam
(Dag)deel: Zaterdag (planning kan afwijken)
> kies dezeZa. 7 okt. 2023, Utrecht
(Dag)deel: Zaterdag (planning kan afwijken)
> kies dezeZa. 7 okt. 2023, Zwolle
(Dag)deel: Zaterdag (planning kan afwijken)
> kies dezeHeb je vragen over deze scholing met STAP-budget?
Mail met stapcoach@opleiding.nl of bekijk onze veelgestelde vragen.